Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum poti manca 2 pizza si astfel sa fii mai agil

de Marian Curelaru 21 Feb. 2014 2253
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Istoria companiei Amazon (creata in 1994 de Jeffrey Bezos) este un succes indiscutabil. Amazon are 97.000 de angajati, iar in 2013 a inregistrat 100 de miliarde de dolari din vanzari, adica aproape echivalentul PIB-ului realizat de Maroc sau dublul celui realizat de Bulgaria.

Daca ar fi o tara, Amazon ar fi a 60-a economie a lumii. Si asta fara sa mai vorbim despre imaginea sa de marca incredibila: diversitatea produselor, calitatea serviciilor… Unii o detesta, altii o adora, dar nimeni nu poate nega succesul acestui start-up devenit mare, foarte mare.

In sedintele cu actionarii, CEO-ul Amazon nu vorbeste despre produse sau cumparaturi, ci despre modul in care se pot imbunatati serviciile furnizate. Amazon a devenit un simbol tocmai pentru ca este dispus sa investeasca intr-o continua dezvoltare si imbunatatire a serviciilor, in conformitate cu tendintele de pe piata.

Regula celor 2 pizza

Intre secretele pe care liderul inovator al Amazon le sugereaza liderilor preocupati de crearea unei culturi a inovatiei in companiile lor se afla si asa numita regula a celor doua pizza. Bezos sustine ca trebuie sa construim echipele in asa fel incat acestea sa poata fi hranite cu doua pizza, adica formate din 4–8 persoane. Aceasta, pentru ca echipele mici sunt mai agile, se mobilizeaza mai repede si fac lucrurile sa se miste, in vreme ce prea multi participanti la o discutie sfarsesc prin a fi de acord unii cu altii, in loc sa-si afirme opiniile si ideile proprii.

De fapt, Jeff Bezos ne sfatuieste sa ne intalnim cu altii pentru a discuta afaceri numai atunci cand este absolut necesar. El isi doreste o companie descentralizata, aparent dezorganizata, in care ideile independente sa prevaleze asupra gandirii de grup.
Agilitatea unei intreprinderi este foarte legata de capacitatea sa de a functiona in mici grupuri responsabile, autonome si capabile sa ia decizii, pe care sa le implementeze apoi rapid.

Clientii sunt pe primul plan

Un obicei prost pentru o intreprindere este sa se multumeasca cu o perspectiva cantitativista sau prea concentrata asupra concurentei. Jeff Bezos considera ca atentia fata de client trebuie sa fie o obsesie cotidiana si ca adevarata strategie consta in a sti cum sa-i faci placere si sa-i aduci permanent servicii si produse inestimabile pentru el.

Sa nu alergam dupa maximizarea profitului pe termen scurt, ci mai degraba sa construim ceva sustenabil si pe termen lung, indeamna Bezos. El spune ca este indiferent la tunurile pe care le da piata de capital, deoarece investitiile de pe urma carora castigam cel mai mult sunt acelea in care investim rabdare.

Inovatia nu are nevoie de un buget ridicat, ci mai degraba de o cultura axata pe satisfacerea nevoilor consumatorului.

Pentru Bezos a face greseli este necesar, el sustine ca la Amazon fiecare angajat este un inventator si ca doar prin greseli se pot perfectiona serviciile.

Companiei care isi doreste a fi inovatoare, Bezos ii recomanda angajarea pionierilor cu dorinta de explorare si a celor care isi doresc sa serveasca clientii in moduri noi.

Astfel a aparut ideea instaurarii unui sistem de livrare gratuit, o noutate care comporta un risc important la pornire, pentru ca scadea rentabilitatea pe termen scurt. Asociata unei calitati a serviciilor si livrarii ireprosabile orientate catre client (stare impecabila a coletelor, termene de livrare respectate, facilitarea comenzilor printr-un clic), aceasta inovatie a facut diferenta.


Tags: compania amazonjeff bezosregula celor 2 pizzaorientarea spre client

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]