Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum procedam cand ne pleaca un angajat important din firma?

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De cele mai multe ori, firmele si companiile nu stiu cum sa trateze plecarea angajatilor importanti. Se pierde foarte mult bagaj informational, se pierd cunostinte acumulate la locul de munca, secrete de afaceri, alta parte din personal si lista continua in mod agravant. Angajatorii trebuie sa stie cu cine au de-a face in firma si cine este responsabil in mod direct si indirect de succesul de care se bucura afacerea pe care o detin.

In acest sens, cunoasterea tuturor pozitiilor cheie intr-o companie este un element sine qua non.
Primul pas pe care trebuie sa il faceti este sa cereti cat mai multe informatii de la departamentul de HR pentru a stabili cine este, mai exact, omul care va paraseste firma. Ce atributii, responsabilitati, drepturi samd detine? Ce plus-uri a adus pentru afacerea dvs? Ce atitudine are fata de firma? Ce prospecte de dezvoltare detine si cat de interesati sunt competitorii dvs fata de ideea de a-l coopta? Lista ramane deschisa, in sensul ca trebuie sa adunati intr-un timp rapid cat mai multe date care sa va spuna cat de mult se merita sa il opriti in firma in schimbul a ce beneficii.

In momentul in care ati tras o concluzie clara, este timpul sa tratati cu angajatul in cauza. Stabiliti o discutie degajata, implicati si personal din departamentul de resurse umane cand se cere si propuneti-i alti termeni ai contractului care sa il avanatajeze si care sa va convina si dvs. Incercati sa aflati toate nemultumirile angajatului si motivele pentru care doreste sa paraseasca firma.

Aceasta discutie se poate tranforma si intr-un exit interview, in cadrul caruia trebuie sa adunati cat mai multe informatii din partea angajatului care doreste sa plece. Informatiile va sunt utile deoarece situatia cu care va confruntati in acest moment se poate repeta in cel mai scurt timp.

Ganditi-va ca daca un angajat nu este multumit de modul in care este tratat de companie, este mai mult decat probabil sa nu fie singurul si sa va astepte o lista lunga de demisii importante pentru afacerea dvs. Feedback-ul obtinut va va ajuta sa va imbunatatiti locul de munca al celorlalti angajati intr-o mare masura.

Nu in ultimul rand, trebuie sa aveti pe cineva gata sa preia postul lasat liber, in cazul in care nu va puteti convinge angajatul sa ramana pe pozitia sa. Recrutati un alt om in momentul in care ati stabilit ce greseli s-au comis in cazul fostului pentru a va asigura de stabilitatea viitorului pentru rezultate bune de lunga durata pentru afacerea pe care o detineti.




Tags: plecarea angajatilorangajat importantafacere

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]