Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa administrezi eficient o afacere inca de la inceput?

de Marinache Paula 05 Ian. 2016 4633
4.57 din 7 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pana la profit si succes, fiecare manager are in vedere si o analiza valoare-vulnerabilitate-risc.

A avea o analiza si rezultate clare presupune parcurgerea mai multor etape: analizarea contextului, identificarea riscurilor potentiale, estimarea, evaluarea, tratarea si urmarirea acestora. in cele mai multe cazuri, administrarea riscurilor nu poate fi realizata de o singura persoana, ci necesita implicarea intregii organizatii.

1. Analizati contextul
inainte de a va confrunta cu riscurile care ameninta afacerea, este nevoie sa va formati o imagine de ansamblu cu privire la contextul in care se desfasoara afacerea. Trebuie sa analizati mediul inconjurator al organizatiei, interdependentele de alte organizatii, cadrul legislativ si conditiile economice.

Riscurile pot fi legate de situatia generala a economiei, de nivelul si evolutia inflatiei, de nivelul si evolutia ratei dobanzii, cadrul legislativ.

De exemplu, economia poate reduce cererea pentru oferta dumneavoastra in timpul unei crize financiare, dar in aceeasi masura o poate stimula in timpul expansiunii. In mod similar, o tehnologie noua poate sa ameninte viabilitatea unui model de afaceri sau sa ofere avantaje in fata competitorilor.

Managerii trebuie sa urmareasca evolutia contextului extern afacerii pentru a fi pregatiti sa faca fata riscurilor. Desi nu pot influenta mersul economiei, antreprenorii pot realiza planuri de rezerva pentru momentele in care situatia externa se schimba in defavoarea afacerii sau sa valorifice fluctuatile economice.

2. Identificati riscurile
Riscul este adesea dificil de detectat sau de anticipat. Evenimentele ce pot afecta veniturile si performantele unei afaceri sunt atat de numeroase si variate incat identificarea lor reprezinta o provocare chiar si pentru cei mai abili si experimentati oameni de afaceri,
pentru ca viitorul este in mare masura necunoscut.

in unele cazuri, desi un risc are o probabilitate mare de aparitie, persoanele din organizatie nu il percep din cauza lipsei abilitatilor de identificare a riscurilor. De aceea, este vital ca membrii unei organizatii sa poata identifica riscurile ce le ameninta.

Exista mai multe instrumente prin care riscurile pot fi identificate:

Check-list
Una dintre cele mai des utilizate metode de identificare a riscurilor este lista de control sau checklist-ul. Pentru a nu pierde din vedere riscuri potentiale trebuie sa luati in considerare dimensiunile principale ale afacerii: produse, tehnologii, clienti, furnizori, angajati, parteneri si alte persoane sau grupuri implicate.

Pentru fiecare dintre dimensiuni, trebuie sa identificati care sunt cele mai importante riscuri. Acestea contin o serie de intrebari la care trebuie sa raspundeti cu da sau nu. Intrebarile va ajuta in structurarea ideilor. Toate intrebarile la care raspunsul este da reprezinta pericole care trebuie luate in considerare.

Analiza documentelor si a datelor istorice
O alta modalitate de identificare a riscurilor care ameninta afacerea este analiza documentelor disponibile in organizatie si a datelor istorice. De asemenea, se pot organiza sesiuni de brainstorming, interviuri cu angajatii sau pot fi consultati experti.

Analiza valoare-vulnerabilitate-risc
Analiza ajuta de asemenea in identificarea riscurilor. Mai exact, se scot in evidenta valorile organizatiei, iar pentru fiecare bun se deruleaza o analiza a vulnerabilitatii. Un bun este vulnerabil atunci cand nu exista o masura de control, de protejare a ei. Apoi se identifica sursele de risc intern sau extern firmei.

Metoda scenariilor
Aceasta metoda presupune construirea unor variante posibile prin care pot fi atinse obiectivele organizatiei.
Apoi, pentru fiecare dintre aceste scenarii se identifica riscurile potentiale. Daca se estimeaza ca o varianta creste expunerea firmei la risc, se poate renunta la aceasta.


Tags: managementafacereanalizarisc

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.57 din 5 - 7 voturi.

Articole conexe

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
12 Dec 2023
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
07 Dec 2023
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Analiza. Magazinele de imbracaminte vor avea probleme de sarbatori

de Florin Amariei
29 Sep 2021
O analiza efectuata de specialistii eToro releva ca magazinele de imbracaminte, incaltaminte si accesorii vor avea probleme de sarbatori. Stocurile...

Vrei sa-ti deschizi un magazin online pentru afacerea ta?

de Idei de afaceri
26 Oct 2020
In ziua de azi, este important sa ai o prezenta online: nu doar pe retelele de socializare, dar si un website pentru afacerea ta. Dar realizarea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]