Una dintre cele mai importante abilitati ale unui antreprenor este aceea de a avea conversatii puternice cu potentialii clienti, astfel incat sa fie clar ce isi doresc sa castige si ce au de oferit. Construirea unui parteneriat strategic este critic pentru a continua succesul financiar intr-un mediu aflat intr-o continua schimbare si intr-o competitivitate mare.
In continuare iti prezentam cateva sfaturi cu privire la construirea unei strategii win-win cu potentialii clienti sau parteneri.
Priveste dincolo de ceea ce este pe masa. Toti isi doresc sa aiba ceea ce este pe masa, insa in spate se poate afla mai mult decat ceea ce ti se ofera. Linia de jos este atunci cand iti doresti un parteneriat strategic, dinamica jucand cel mai bine atunci cand vii dintr-un loc al abundentei. Desigur, atunci cand vii sa creezi noi parteneriate poti deveni anxios si expus. Respira adanc si crede ca toate partile vor avea, eventual, nevoile cunoscute sa te puna intr-o pozitie optima pentru realizarea unui parteneriat bun.
Fii clar in legatura cu "de ce"-ul tau. Multi antreprenori vor sa intre in parteneriate pentru ca simt ca nu pot functiona bine pe cont propriu. Aceasta gandire ii face vulnerabili in fata inselatoriilor. Inainte de a te duce la intalnire, vezi de ce este interesant acel parteneriat si cu ce te va ajuta. Daca nu ai raspunsuri clare la aceste intrebari, inseamna ca nu esti apt pentru a crea conexiuni eficiente.
Intelege "de ce"-ul potentialilor clienti. Nu ezita sa intrebi potentialii parteneri de ce isi doresc acest parteneriat. Un partener hotarat va avea raspunsuri clare. Asculta cu atentie ceea ce spun, iar daca raspunsurile sunt neclare, nu lua o decizie pana ce acestea nu devin limpezi.
Cauta clasa si viziunea impartasita. Toata lumea are perspective diferite in ceea ce priveste punctele tari si punctele slabe. Cele mai bune parteneriate functioneaza deoarece viziunile si valorile sunt comune, la fel si pasiunea si entuziasmul. In plus, acestea merg atunci cand conexiunile sunt pentru a crea elevarea si a impartasi succesul. Daca acestea nu exista, nu ai de ce sa inchei un parteneriat.
Nu grabi procesul. Afacerile nu inseamna graba. Uneori, entuziasmul si emotia te pot impiedica sa vezi anumite lucruri care nu sunt bune, asa ca stabileste mai multe intalniri pentru a vedea exact ceea ce iti ofera partenerul, ceea ce ii oferi si viziunile pe care le impartaseste.
Scrie toate lucrurile. Parteneriatele au mare nevoie de protectie, asa ca toate acordurile trebuie scrise pentru a evita eventualele neintelegeri in viitor. Acest lucru poate deveni cel mai dificil intr-o conversatie, dar este si cel mai important. Ii poti spune ca esti foarte incantat de acest parteneriat si ca tu consideri ca veti atinge succesul impreuna, asa ca, pentru a proteja interesele si a asigura cresterea, este nevoie de un acord scris.
Tags: afaceriparteneriatantreprenoriparteneri de afacerisfaturi afaceri