Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa estimezi timpul necesar unui proiect de afaceri

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cei mai multi oameni considera ca este foarte dificil sa estimam cat timp va dura o activitate dintr-un proiect.

Exista totusi cateva moduri in care putem aborda aceasta problema:

- analizam complexitatea fiecarei sarcini si incercam sa o impartim pe zile;
- ne consultam cu cineva care a trecut prin situatii similare;
- ne interesam de proiecte care au avut aceleasi activitati.

O alta cale este sa impartim timpul pe care il avem la dispozitie intre activitatile proiectului si sa vedem de cati oameni avem nevoie pentru a finaliza toate sarcinile la timp. Aceasta metoda este potrivita pentru proiectele care au un termen-limita.

De exemplu, daca trebuie sa inauguram o cladire peste exact 6 luni incepand de azi, vom incerca sa realizam un program care sa cuprinda toate etapele-cheie.

De multe ori, dupa realizarea primelor etape ale proiectului ne dam seama ca este imposibil sa respectam programul. De aceea, este mai bine sa fim realisti in estimarea timpului si sa stim care sunt sarcinile pe care le putem realiza si pe care
nu. Trebuie sa tinem cont de faptul ca dintr-o saptamana numai 3-4 zile sunt productive cu adevarat.

Avem nevoie de timp pentru intalniri, discutii sau coordonarea oamenilor. Este important sa alocam timp si pentru evenimente neprevazute care ne impiedica sa ne facem treaba.

De exemplu, in cazul cladirii noastre, evenimente neprevazute, ar putea fi schimbarile legislative care ne obliga sa obtinem noi avize, inundatii sau defectiuni ale utilajelor. Extrem de util este sa anticipam o serie de riscuri si sa facem planuri de rezerva.

Trebuie sa stim ca planificarea este un proces continuu. Pe masura ce noi informatii devin disponibile si proiectul nostru avanseaza, vom face noi ajustari, asa incat sa ne atingem obiectivele.


Tags: management

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]