Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa evaluezi nivelul de stres al unui colaborator
Riscul psihosocial al stresului este in prezent o miza pentru toti managerii. Identificarea problemei cat mai curand posibil poate fi cheia pentru a impiedica dramele... si contagiunea, arata revista franceza Capital.
Numit director de operatiuni la UPM Raflatac, lider mondial al adezivilor industriali, Thierry Jeanson s-a gasit in fata unui serviciu administrativ deosebit de neproductiv, in care nimeni nu misca un deget fara un ordin scris. Nu era totusi vorba de colaboratori lenesi, ci de oameni stresati. "Ne-am dat seama, pe baza unor chestionare anonime, ca ei traiau intr-o stare de stres teribila, pentru ca cei doi responsabili ai serviciului se detestau, povesteste Thierry Jeanson. Supusi in permanenta la ordine contradictorii, ei nu mai faceau nimic."Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cultura castravetelui anti-diabet
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Depresie, demobilizare sau, dimpotriva, supraimplicare in munca: reactiile la stres sunt departe de a fi uniforme. Introdusa in 1956 de catre endocrinologul maghiar Hans Selye, notiunea de stres desemneaza un sindrom de adaptare la pericol care se desfasoara in trei faze: alerta, rezistenta si epuizare. In fata unei agresiuni, organismul secreta adrenalina si cortizol in mari cantitati. O data alerta trecuta, nivelul lor scade si totul pare sa revina la normal. Doar ca, asa cum arata un studiu realizat in Canada de psihologul Marie-Claude Lamarche, noi suntem expusi la 50 de situatii stresante pe zi – prea mult pentru organismul nostru. Un autobuz in intarziere, un copil care plange, o sarcina urgenta, un client pierdut, niciuna din aceste situatii nu este grava in sine, dar repetarea lor se poate dovedi periculoasa.
Iata cateva piste pentru a detecta un nivel de stres alarmant in cadrul echipei dumneavoastra si pentru a remedia situatia.
Invatati sa identificati rapid simptomele
"Primele semne vizibile ale stresului apar in general in cadrul fazei de rezistenta, adica nu prea departe de stadiul epuizarii", previne Lionel Pages, osteopatolog si sef al clinicii Up’Forme, din Evry. Altfel spus, trebuie actionat repede pentru a evita dezvoltarea manifestarilor sale fizice si psihice: insomnie, dureri de cap si de spate, nervozitate, crestere in greutate, dificultati de concentrare, dependente, depresie… Stresul atinge intotdeauna individul in punctul sau slab, adauga doctorul.
Semnalele cel mai usor de reperat sunt schimbarile de comportament. In plus, trebuie sa cunosti oamenii cu care lucrezi pentru a observa astfel de schimbari.
Sporiti vigilenta in situatii riscante
Fiti mai atent cu ocazia unui varf de activitate, la o schimbare de directie, in apropierea unui termen scadent la un proiect important sau atunci cand echipa dumneavoastra este redusa din cauza concediilor. Nu neglijati niciun semn, oricat de marunt ar fi el. Intarzieri repetate, o balbaiala, un acces de manie, chiar si anodine greseli de tehnoredactare intr-un document dezvaluie uneori o tulburare legata de stres. Si nu uitati ca aparentele sunt inselatoare.
Initiati dialogul fara a va arata indiscret
Stresul este adeseori rezultatul unei acumulari de constrangeri din care o parte se afla in viata privata a fiecaruia. A vorbi despre ea nu este intotdeauna un lucru usor. "Exista un reflex natural de protectie a sferei private si un risc real de intruziune, subliniaza Thierry Jeanson. Cand nu stiu cum sa abordez un angajat pe care il simt in dificultate, le cer colegilor sai sa-mi spuna daca stiu ceva." Daca detectati problema suficient in amonte, veti avea mai multe sanse sa obtineti marturiile unora sau altora si, mai ales, cele ale principalului interesat.
Ramaneti in ascultarea nevoilor echipei
Stresul este contagios. Dincolo de problemele fiecaruia, trebuie sa aveti grija de echilibrul global al echipei. "Compania noastra si-a multiplicat cifra de afaceri in cinci ani. Prin forta imprejurarilor, aceasta a creat stres si tensiuni", marturiseste Alain Kerbrat, PDG al societatii Allpack (producator de ambalaje). Unul dintre colaboratorii sai se ambala la cea mai marunta observatie, altul isi rodea unghiile, un al treilea acumula problemele personale, un al patrulea nu inceta sa se ingrase… "Sa fii constant in ascultarea nevoilor echipei tale este singurul mijloc de a mentine stresul in limite acceptabile", conchide Alain Kerbrat.
Articole conexe
3 metode de imbunatatire a performantei manageriale
de Idei de afaceriManagerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii
de Bianca TilaCum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriINS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit