Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa invingi atunci cand esuezi

de Alexandra Popescu 06 Mai. 2014 2650
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Esecul este rezervat oricui, candva. Orice antreprenor a trecut candva printr-un esec sau va trece la un moment dat. Nu trebuie sa te demoralizezi. Candva vei cadea, insa vei incerca sa te ridici. Candva vei face o alegere proasta, vei colabora cu cineva nepotrivit, vei intarzia la o intalnire, vei lua o decizie proasta. Candva vei gresi groaznic, pentru ca greseala este cea care ne ridica, daca esti destul de puternic sa rezisti.

Exista multi antreprenori care fac o greseala si continua cu aceasta. Si nu o fac pentru ca vor, o fac pentru ca nu stiu, nu realizeaza ca a fost o greseala sau nu accepta. 
 
Daca esti un luptator si iti doresti ca si atunci cand cazi sa te ridici cu capul sus, avem patru pasi care iti cresc sansele de castig atunci cand esuezi.
 
1. Asuma-ti responsabilitatea pentru intregul esec. Nu trebuie sa gasesti vinovati atunci cand gresesti. Daca ti se intampla sa inchei o colaborare si uiti sa urmezi unul dintre pasii esentiali, este greseala ta, pentru ca nu ai fost atent. Tu esti reponsabil pentru afacerea ta si pentru proiectele si parteneriatele pe care le faci. 
Ai fi putut evita asta, ai fi putut da vina pe cineva din firma ta, un angajat, insa nu ai facut-o. Poate aceasta alegere te-ar fi scapat de vina si de o posibila rupere a unei colaborari. Daca ai face acest lucru, ai fi lipsit de etica si necinstit atat cu tine, cat si cu ceilalti. Greseala recunoscuta este pe jumatate iertata, asa ca tu esti cel care monitorizeaza si manevreaza principalele proiecte ale companiei.
 
2. Compenseaza pe nedrept clientul. Daca compensezi nedrept unul dintre clienti pentru beneficiul lor, actiunile companiei tale vor ramane in istorie. 
 
3. Explica de ce esecul nu se va mai repeta. Atunci cand esuezi, clientii asteapta niste explicatii. Ei au facut o investitie, te-au ales pe tine in locul altora. Sa treci la o alta companie inseamna risipa de timp, bani, neplacere si este riscant, nu ai garantia ca totul va merge bine. Clientul isi va dori sa lucreze in continuare cu firma ta, insa are nevoie de garantia ca situatia neplacuta nu se va mai repeta. Nu este suficient sa il asiguri ca toate acestea nu se vor mai intampla, ci este necesar si neaparat sa te asiguri ca clientul a inteles asta cu adevarat.
 
4. Nu o mai face din nou. Toata lumea esueaza la un moment dat, fie ca este acum, fie ca este mai tarziu. Se va intampla. Multi dintre clienti sunt persoane rezonabile care inteleg acest lucru. Cand un vanzator nu reuseste de doua sau mai multe ori, clientul incepe sa realizeze ca nu este un eveniment unic, ci mai degraba un model incomod. La un moment dat, timpul, costurile si riscul de a gasi un nou vanzator eclipseaza toate acestea de a ramane cu tine, iar apoi clientul va pleca.
 


Tags: afaceriantreprenorigreselisfaturi

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cum sa economisesti bani pentru un avans la credit: 3 sfaturi utile

de Idei de afaceri
29 Ian 2024
Achizitia unei locuinte presupune o investitie generoasa si, uneori, veniturile personale nu sunt indeajuns pentru a sustine integral costurile...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
30 Apr 2024
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]