Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa scrii corect o procedura
Procedurile si surorile acestora - politicile, pot fi adeseori blestemul existentei noastre in cadrul unei companii. Fie sunt prea restrictive, fie nu sunt scrise pe intelesul celor care trebuie sa le puna in aplicare.
Daca sunt facute asa cum trebuie, procedurile pot ajuta organizatia sa se dezvolte sau sa se mentina la nivelul dorit. Atunci cand echipa ta stie ce, cum si cand sa faca si cum sa aiba grija sa nu greseasca, vei evita o serie de frustrari si vei scuti timp pretios.
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic Realizarea de sapun natural
O procedura utila este una scurta, corecta si usor de citit. Nu te piarde in detalii si puncteaza exact ce este important. In caz contrar, chiar daca oamenii o vor citi, nu vor reusi sa se concentreze asupra intregului text.
Nu toate activitatile din cadrul unei companii necesita intocmirea unei proceduri. Asigura-te inainte ca este necesar sa ai un asemenea instrument.
Cand este nevoie de intocmirea unei proceduri?
• In cazul unei activitati de lunga durata.
• In cazul unei activitati complexe.
• In cazul unei activitati de rutina, dar in care toata lumea trebuie sa stie foarte bine care ii sunt indatoririle.
• In cazul unei activitati care necesita o anumita coerenta.
• In cazul unei activitati care implica o documentatie complexa.
• In cazul unei schimbari de amploare.
• In cazul in care o greseala ar fi fatala bunului mers al companiei.
Vei sti cu siguranta ca este nevoie sa intocmesti o procedura aferenta unei activitati atunci cand angajatii nu sunt inca stapani pe modul in care trebuie sa isi indeplineasca responsabilitatile.
De asemenea, este nevoie de o procedura atunci cand exista mai multe modalitati de a indeplini o sarcina si tu ca manager doresti sa alegi doar una dintre ele. In felul acesta vei evita confuzia sau eventualele neatentii.
Care sunt pasii pentru a putea intocmi o procedura?
• Aduna toate informatiile necesare – chiar daca este alegerea ta sa intocmesti o procedura, ai nevoie de ajutorul echipei tale. Cere-le informatii despre cum isi indeplinesc responsabilitatile de zi cu zi. Acest lucru va fi foarte folositor si noilor angajati.
• Incepe sa o scrii – evita folosirea prea multor cuvinte, fii cat mai concis in exprimare. Foloseste liste si linii, vor delimita mai bine informatiile oferite.
• Adauga scheme si desene – vei vedea ca uneori cuvintele nu te pot ajuta in descrierea unor activitati. Daca este necesar, include in procedura si scheme sau grafice.
O procedura bine facuta ajuta la cresterea productivitatii companiei. Vei reusi sa reduci numarul de erori si omisiuni, iar oamenii vor fi astfel ajutati sa efectueze sarcini complexe rapid si eficient.
Articole conexe
3 metode de imbunatatire a performantei manageriale
de Idei de afaceriManagerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii
de Bianca TilaCum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriINS: Managerii romani preconizeaza o activitate stabila in unele sectoare
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2025
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit