Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa stabilesti un pret etic si sa realizezi cu succes managementul de produs

de Cosmin Enescu 01 Oct. 2014 3698
3.25 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Preocuparea principala, de a respecta indivizii si interesele lor, genereaza unele concluzii privind diversele aspecte ale manegementului si marketingului afacerii.

Astfel, cercetarea de piata nu ar trebui sa exemplifice doar respectul pentru cinste, exactitate si obiectivitate in relatiile cu oamenii, ci sa tina seama de individualitatea unica a fiecaruia, fara sa caute sa impuna sau sa invadeze intimitatea lor fizica si psihica.
 
De regula, managementul de produs trebuie sa ia in considerare factorii de siguranta. Printre acestia se numara avertismentele medicale, precum si ambajele sigure, inviolabile si care nu sunt un pericol pentru copii. Sa aiba grija sa ofere informatii despre calitatile importante ale produsului, inclusiv despre continut si ingrediente. Sa anunte din timp orice inlocuitori sau imbunatatiri planificate.
 
Respectul etic fata de clienti se refera si la diferentierea intre produse sau inovatii, care trebuie sa fie caracterizate de onestitate si autenticitate. |n aceeasi categorie intra si inselatoria de a reduce dimensiunea unui produs pastrand acelasi pret, precum si problemele de ambalare, cum ar fi ambalajele neglijente si neeconomice.
 
Preocuparea fata de protectia mediului inconjurator, “de la A la Z”, include materiile prime, procesele de productie, precum si inlaturarea si reciclarea produselor. Din punct de vedere etic, ea trebuie sa insemne mai mult decat niste trucuri menite sa creasca vanzarile.

Trebuie sa reflecte in mod cinstit preocuparea crescanda fata de mediu si asteptarile clientilor si societatii in general. Companiile care vor sa prezinte un profil etic in activitatea lor de marketing vor pune la dispozitia clientilor mecanisme prin care sa-si poata exprima opiniile sau sa fie despagubiti, ca alertarea prompta a clientilor si retragerea produselor de pe piata, atunci cand este necesar. 
 
Multe dintre aceste concluzii de natura etica sunt destul de directe. Dar probabil una dintre cele mai dificile probleme etice din marketing este legata de stabilirea preturilor la produse si fixarea unui pret “corect” sau care sa reprezinte o recuperare “rezonabila” a costurilor. 
 
Cuvantul “specula” implica faptul ca exista limite etice pentru stabilirea pretului unui produs. Modul in care sunt descrise diversele practici de vanzare presupune clar posibilitatea unui pret exagerat. Si astfel, se poate vorbi de un avantaj lipsit de etica asupra clientilor si a altor companii. 
 
Stabilirea necinstita a preturilor pentru a ruina un competitor, intelegerea secreta intre membrii unei ramuri industriale, obiectii privind mentinerea preturilor la unele marfuri precum cartile si medicamentele eliberate fara reteta, discriminarile de pret in diferite zone ale pietei si preturile “de escrocare” (adica exploatarea nevoilor oamenilor) implica, prin contrast, ca notiunea de pret corect e reala.

Pe de alta parte, stabilirea preturilor poate fi o chestiune de indiferenta etica, in cazul produselor de lux sau al unui segment de elita al pietei si cand se presupune ca indivizii isi pot purta singuri de grija in cautarea unor produse care nu sunt de stricta necesitate. 
 
Aceasta arata ca, pentru produsele obisnuite, un factor decisiv in analizarea implicatiilor etice la stabilirea preturilor il reprezinta concurenta si posibilitatea de alegere pe care o ofera clientilor. Cu alte cuvinte, sugestia ca un pret etic pentru produse de stricta necesitate este pur si simplu ceea ce oamenii sunt pregatiti sa plateasca trebuie sa se bazeze pe optiunile disponibile. Raspunsul variaza in functie de cat de mare este nevoia pentru produsul respectiv si daca clientii pot merge in mai multe magazine in cautarea unui pret competitiv. 
 
 


Tags: preturistabilire pretmanagementmarketing

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.25 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Apple: Majorare de preturi in magazinele de aplicatii App Store

de Bianca Tila
20 Sep 2022
Apple a anuntat majorari de preturi pentru cei care fac cumparaturi in magazinele de aplicatii App Store, atat din Europa, cat si din Asia. Aceasta...

Estimarile managerilor: Crestere accentuata a preturilor in constructii

de Bianca Tila
29 Aug 2022
Managerii romani estimeaza o crestere accentuata a preturilor in ceea ce priveste constructiile si comertul cu amanuntul pentru urmatoarele trei...

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]