Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa transformi ideile bune in profit

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Conform unor studii recente, cresterea intreprinderilor depinde de capacitatea managerilor de a sesiza ideile bune, pentru a le transforma in inovatii care sa conduca la veritabile profituri.

Inovatia este la indemana oricui. Important este sa stii sa o captezi. Un studiu realizat de Universitatea Rice (Texas), in cooperare cu universitatile Edinburgh si Brunel (Marea Britanie), arata ca intreprinderile nu pot atinge deplinul lor potential daca nu reusesc sa transforme creativitatea si inovatia de toate zilele in profituri concrete pentru societate.
Usor de zis, greu de facut. Creativitatea si inovatia raman fenomene complexe care comporta adeseori mai multe niveluri de realitati, explica realizatorii cercetarii. De altfel, Jing Zhou, cercetatoare la Rice University si coautoare a studiului, afirma ca marea majoritate a intreprinderilor nu exceleaza in acest domeniu.
 
Traducerea ideilor noi in produse, procese sau servicii
"Managerii au nevoie sa acorde atentie creativitatii colaboratorilor lor si, mai ales, sa le puna in practica in cadrul intreprinderii", explica Jing Zhou. Problema este ca intreprinderile se fixeaza mai mult pe obiectivele in curs decat pe riscurile potentiale de asumat, in scopul transformarii unei idei bune in profit pentru societate.
Pentru a corecta tirul, Zhou nu intrevede decat o cale: formarea managerilor in asumarea de riscuri. "Daca va asteptati ca o idee sa fie gata din capul locului pentru a fi pusa in practica, atunci este, cu siguranta, deja prea tarziu", explica cercetatoarea. Un manager curajos este un manager care aduna ideile bune si "le traduce apoi in produse, in procese sau in servicii mai bune pentru clienti", adauga ea.
 
Sa cultivi, sa recunosti si sa canalizezi creativitatea
O problematica la care trebuie sa se inhame de acum managerii din intreaga lume. Cercetarea se preocupa de altfel din ce in ce mai mult de acest subiect. O dovedeste si studiul mentionat, care evidentiaza aspecte asupra carora antreprenorii trebuie sa mai lucreze.
Managerilor le revine astfel sarcina de "a cultiva, a recunoaste si a canaliza creativitatea angajatilor lor intr-o veritabila performanta pentru intreprindere", explica Zhou. Un demers cu atat mai interesant pentru manageri cu cat, daca el functioneaza, intreg meritul le revine. Atentie totusi la impartirea corecta a laurilor. Capacitatea managerului de a fi urmat de echipa sa pe termen lung depinde de recunoasterea meritelor tuturor celor implicati in reusita.
 


Tags: managementinovatiecreativitateprofitstudiu

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]