Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa tratezi riscurile in afaceri folosind aceste 5 metode?
Riscurile semnificative trebuie tratate astfel incat efectele negative asupra afacerii sa fie minime.
Un manager are la dispozitie cel putin 5 metode de a face fata riscurilor in afaceri:Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Cultura castravetelui anti-diabet
1. Evitarea riscului.
Daca un risc este mult prea mare pentru firma, el trebuie evitat. De exemplu, managerii pot renunta la un furnizor care in trecut nu a respectat standardele de siguranta, daca un nivel de calitate al produselor sub-standard afecteaza reputatia firmei. De asemnea, evitarea riscului inseamna sa spuneti nu actiunii.
Desigur, nu toate riscurile trebuie evitate. Daca managerii ar evita fiecare risc, atunci scopul, activitatile si bugetele ar trebui schimbate.
2. Reducerea riscului.
Inseamna reducerea probabilitatii si a impactului pe care un risc il poate avea. Reducerea unui risc este o strategie importanta si poate fi rentabila daca se compara cu costurile pe care le-ar cauza riscurile care s-ar materializa. De exemplu, riscul de a pierde date este redus atunci cand se achizitioneaza un server pentru back-up.
3. Transferarea riscului.
Presupune preluarea riscului de catre o alta parte. Cel mai uzual exemplu este cel al asigurarilor, fie ca este vorba de cele obligatorii sau de cele suplimentare incheiate pentru a acoperi pierderea de active.
4. Planurile pentru situatii neprevazute (Planuri de contingenta).
Unele riscuri nu pot fi anticipate, iar acest lucru nu inseamna ca trebuie neglijate. Dimpotriva, managerii trebuie sa prevada linii separate in buget pentru situatii neprevazute si sa realizeze rezerve. Cu alte cuvinte, sa aiba bani albi pentru zile negre.
5. Urmariti riscurile
Managementul riscurilor este o activitate continua, ciclica. Rezultatele obtinute in urma celor 5 etape anterioare trebuie urmarite permanent. Schimbarile de context sau pur si simplu descoperirea unor informatii mai bune poate face ca evaluarea initiala sa devina depasita.
Articole conexe
3 metode de imbunatatire a performantei manageriale
de Idei de afaceriCum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere
de Idei de afaceriManagerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii
de Bianca TilaCum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit