Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum spui
Motivatia reprezinta unul dintre elementele esentiale pentru un nivel inalt de productivitate si performanta in cadrul unei echipa de lucru. Este nevoie de critica pozitiva si de un "bravo" spus asa cum trebuie, ca la carte. Alin Gherman, trainer la Exec-Edu, scoala Asebuss, si director comercial al companiei de curierat DPD ofera cateva secrete pentru aprecierea muncii subalternilor, pentru Wall-Street.ro.
"Am in echipa oameni motivati de bani si oameni mai emotionali care raspund mai bine la ceea ce inseamna apreciere", noteaza Alin Gherman.Cresterea prepelitelor japoneze
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Cu alte cuvinte, primul pas in oferirea aprecierii corecte catre subalterni sta in identificarea profilului fiecaruia. Unii pot fi motivati se aspecte care nu reprezinta valoare mare in ochii altor subalterni. Identificati motivatiile fiecarui angajat si stabiliti care sunt elementele care le vor demonstra ca sunt respectati si valorati.
Alin Gherman noteaza faptul ca la baza motivarii sta comunicarea. Directorul comercial al DPD a constientizat faptul ca este nevoie de cunoasterea fiecarui angajat pentru a intelege modul in care trebuie sa actioneze pentru a-i face sa rezoneze. Astfel, prin comunicare, se pot identifica factorii motivationali potrivit pentru subalterni.
"A fost un simplu proces de feedback, iar apoi am setat foarte clar obiectivele", explica Alin Gherman. De asemenea, trainerul Exec-Edu noteaza faptul ca o echipa de top are nevoie de un lider, persoana pe care oamenii o vor urma inainte de a urma viziunea generala necesara pentru bunul mers al unei companii.
"Prima calitate a unui lider este sa ajute oamenii sa se dezvolte, sa ii ajute sa aiba succes. Un bun lider stie sa ii faca pe oameni sa munceasca de placere pentru el”.
Mai mult, Alin Gherman declara ca un "Bravo" spus unui membru al echipei poate atrage invidia si nemultumirea celorlalti membrii ai echipei. Acestia pot deveni demotivati. De aceea, un "Bravo" corect se spune "deschis, in fata echipei, insa bazat pe fapte."
Alin Gherman mai adauga faptul ca un "Bravo, esti cel mai bun" poate starni efecte dintre cele mai negative.
De asemenea, critica pozitiva este esentiala pentru conducerea unei echipe de lucru cu succes. Mustrarea unui membru al echipei trebuie bazata pe fapte si trebuie sa ceara parerea celui in cauza cu referire la viziunea sa asupra problemei. "Ii intrebi pe angajati ce considera ca nu au facut bine si cum ar putea sa rezolve problema. Spunand chiar el asta, va fi mai receptiv decat daca ar spune seful ca nu e bine", afirma Alin Gherman.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit