Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum tratam clientii

de Simona Stroescu Holstein 15 Apr. 2011 6514
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Comunicarea cu clientii este vitala pentru un business de succes. Uneori suntem atat de preocupati sa gasim clienti noi incat uitam de cei existenti, si le neglijam nevoile, iar aceasta este o greseala. Clientul pastrat este mai valoros decat clientul nou, dar ce putem face ca sa ne pastram clientii?

1. Promptitudinea in raspunsuri – clientii doresc rezolvari rapide, si raspunsuri rapide la intrebarile lor. Este important sa tinem legatura cu clientii, sa le raspundem imediat la intrebari; daca spre exemplu vindem un software pe Internet, cea mai buna idee pe care o puteam pune in practica in momentul in care realizam profit, este sa infiintam un departament de suport tehnic care sa raspunda si mai prompt la cererile si nelamuririle clientilor; acestia vor aprecia promptitudinea si grija cu care sunt tratati.

2. Comunicarea cu clientii – Este vital ca clientii sa fie informati din timp asupra statutului conturilor lor. Spre exemplu daca vindem un abonament lunar sau anual la un serviciu, este important sa dezvoltam un sistem (de preferat automatizat) prin care fiecare client este informat din timp de expirarea abonamentului astfel incat acesta sa aiba timp sa il reinnoiasca. O idee excelenta este si aceea de a oferi bonusuri sau extra-beneficii pentru clientii vechi, in momentul in care trebuie sa isi reinnoiasca abonamentul; ei vor intelege ca sunt mai importanti decat clientii noi.

3. Rapiditate si profesionalism – cand discutam cu clientii la telefon, este bine sa nu ii lasam sa astepte mai mult de un minut, cel mult doua. Cand planificam o intalnire cu un client, il putem suna inainte sa ii reamintim, si dupa, pentru a obtine feedback si impresii.

4. Cerere feedback – Multe firme uita acest detaliu, insa este foarte important sa afli parerea clientului. Alte firme exagereaza si trimit chestionare prea complexe. Ideal ar fi ca clientului sa ii fie adresata intrebarea „daca ati putea schimba ceva la serviciile noastre, ce ar fi acel lucru?”. De obicei clientii sunt receptivi la aceasta intrebare, si feedback-ul lor este extrem de util pentru imbunatatirea serviciilor.

In concluzie, pentru a pastra un client trebuie sa ne comportam proactiv fata de acesta.  Trebuie sa anticipam nevoile sale, si sa il ajutam cand trebuie, sa ii prezentam oferte ce ar putea sa il intereseze, si sa comunicam continuu cu acesta, pentru a ii oferi cele mai bune servicii si a ne ridica in fata concurentei.




Tags: clienticomunicarerezolvarifeedback

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei de afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Cum sa alegi strategia corecta de comunicare cu angajatii?

de Idei de afaceri
27 Apr 2016
De mult ori, anumite evenimente sunt comunicate prin anunturi formale de manageri, eventual transmise prin e-mail vineri dupa-amiaza. Aceste...

Cum comunici cu clientii tai? Cum ii atragi?

30 Mar 2016
Ca sa reusesti aceste lucruri trebuie doar sa asculti cu atentie si sa inveti ... de la oamenii potriviti. Iata cateva sfaturi care te ajuta sa...

Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal

de Marinache Horia Cristian
31 Aug 2015
Atunci cand primesti plangeri in vazul tuturor, este usor sa cazi in plasa emotiilor si sa folosesti un limbaj agresiv. Mai rau este atunci cand...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]