Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce nu trebuie sa ne grabim la luarea unei decizii

de Marian Curelaru 29 Apr. 2014 2247
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cand evenimentele merg in directia gresita, apare o puternica presiune de a va schimba procesul de luare a deciziilor. Incoltiti de teama pierderii unui contract (sau a mai multora), multi manageri iau decizia sa rastoarne tot ce li pare potrivnic: persoane, strategii, model economic, nimic nu este ferit de febra schimbarii. Nu uitati insa ca graba strica treaba. Intre schimbare si precipitare este o granita nebuloasa, adeseori depasita fara voie.

Intentiile revolutionare nu sunt, de cele mai multe ori, salutare. De fapt, stabilitatea reprezinta cheia de bolta a reusitei unei intreprinderi. Ea se adapteaza si evolueaza in functie de diferite problematici. Cu riscul, in caz contrar, de a nu putea indeplini niciodata un obiectiv structural. Chiar si timpul are nevoie de timp, cum se spune. Si asta, chiar daca dificultatile raman importante. Ca sa dam un singur exemplu: in pofida inteligentei si a creativitatii sale, Elon Musk a intrat in criza timp de mai multe luni, inainte de a reusi sa-si lanseze racheta spatiala Falcon.
 
Straduiti-va sa va creati optiuni
Sunt situatii nedorite pe care multi antreprenori le-au trait pe propria piele: lipsa de fonduri, obligatia de a concedia o parte a echipei sau pur si simplu incheierea activitatii. Confruntati cu astfel de motive serioase de ingrijorare, responsabilii recurg uneori la "micro-managementul" echipei lor. Ei nu se lasa, ii coplesesc cu intrebari, le modifica obisnuintele de lucru.
Dar, uneori, chiar trebuie facute schimbari. Inainte de a demara orice, trebuie insa, mai presus de orice, sa ramai calm. Pentru aceasta, este nevoie sa te distantezi de situatie. Problema timpului este esentiala. Altfel spus, trebuie sa-ti acorzi mai multe optiuni inainte de a lua o decizie. Nu este un lucru simplu, atunci cand esti un om de actiune, ca orice antreprenor. Trebuie totusi sa accepti renuntarea la o decizie din instinct, pentru a sprijini si a articula o decizie rationala.
 
Nu evitati realitatea
Acelasi lucru este valabil atunci cand un angajat decide sa plece. In loc sa accepte o ruptura amiabila, un manager experimentat trebuie sa se intrebe cu privire la motivele profunde ale acestei plecari. Este nevoie ca el sa-si acorde timp pentru a pune intrebarile, dar si ca angajatul sa accepte sa reflecteze. Din punctul de vedere al expertilor, o decizie nu ar trebui luata inainte de 6, 8 sau chiar 15 zile. Asta nu inseamna sa evitati realitatea prezentului. Dimpotriva, o alta solutie, mult mai pertinenta, poate foarte bine sa apara tocmai cu ajutorul acestui ragaz de timp.
In fine, adoptarea deciziei nu poate sa depinda de felul in care ne privesc ceilalti. Trebuie tinut seama de acest lucru. Tot ceea ce atinge eul poate sa ne impinga sa luam decizii gresite. Important este ca obiectivul sa nu fie nicicand pierdut din vedere. Iar bunele decizii merita acest pret.
 


Tags: managementdecizieschimbarestabilitatepripealatimp

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

CCIR: E timpul sa apelam la muncitori din strainatate

de Idei de afaceri
14 Dec 2021
Presedintele CCIR, Mihai Daraban, spune ca este timpul sa iesim din "doliu" si sa apelam la muncitori din strainatate. "Probabil trecem...

Peste 35% dintre angajati planuiesc schimbarea locului de munca dupa pandemie

de Florin Amariei
03 Mar 2021
Un nou raport releva ca peste 35% din angajati planuiesc schimbarea locului de munca dupa pandemie. Printre principalele motive enumerate de acestia...

Cum iti protejezi mica afacere in timpul unei crize mondiale

de Idei de afaceri
07 Mai 2020
Printre categoriile puternic afectate de criza cauzata de pandemie se numara si firmele mici sau antreprenorii aflati la inceput de drum. Astfel de...

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]