Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Diferente la nivel decizional in companiile din Romania
In cadrul unei companii sunt lideri care iau decizii la nivel strategic si manageri care iau decizii la nivel operational. Primii sunt top managementul in timp ce ceilalti reprezinta middle managementul. Punctele lor de vedere sunt de multe ori convergente dar uneori pot sa difere cu privire la evolutia companiei.
Aceste diferente apar atunci cand si unii si ceilalti sunt intrebati in legatura cu estimarea cifrei de afaceri, profitului, investitiilor, numarului de angajati sau salariilor pentru urmatorul an, asa cum a facut compania de consultanta Valoria in studiul Evolutia afacerilor in 2018. Rezultatele obtinute sunt urmatoarele:Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Doar 11% dintre top manageri prevad o crestere a cifrei de afaceri cu 10%-20% in 2018
Top managementul companiilor respondente pare sa fie mai rezervat decat middle managementul. Doar 7% dintre top manageri spun ca cifra de afaceri a companiei va creste cu peste 30% in timp 9% dintre middle manageri spun acest lucru. Diferenta este si mai mare pe intervalul de crestere +10% - +20% acolo unde numai 11% dintre top manageri vad aceasta crestere a cifrei de afaceri in timp ce 21% din middle managerii vad la fel. Opiniile celor doua categorii de management sunt relativ similare pe intervalul +5% - +10% de crestere a cifrei de afaceri, top management (31%) vs middle management (30%).
Asteptarile privid cresterea profitului sunt asemanatoare la top si middle management
In ce priveste profitul, top managementul si middle managementul au aproximativ aceeasi parere. Singurele doua diferente notabile se refera la cresterea profitului pe intervalul +10% - +20%, top management 11% vs middle management 17% si asteptarea ca profitul va stagna pentru 10% dintre top top manageri si 6% dintre middle manageri. Pesimismul scaderii profitului este impartasit in mod egal de top si middle managementin jurul valorii de 13%.
Diferente majore intre top si middle management apar la previzionarea investitiilor
La capitolul investitii se remarca cea mai mare discrepanta intre parerile top mangementului si cele ale middle managementului. In timp ce middle managementul este mai increzator (16% vs 5% top management) in cresterea investitiilor pe palierele superioare +10% - +20% sau (7% vs 4% top management) pe palierul +20% - +30% si (10% vs 1% top management) pe palierul peste +30%, prin comparatie cu middle management, top managementul preconizeaza o crestere mai mare pe palierul +1% - +5%(40% vs 21% middle management).
Middle managerii isi doresc o crestere mai mare a numarului de angajati in 2018
18% dintre top managerii companiilor respondente estimeaza o crestere intre +5% - +20% a numarului de angajati comparativ cu 26% dintre middle manageri si 40% din top managementul companiilor spune ca se astepta la o crestere intre +1% - +5% a numarului de angajati vs 31% din middle management care spune acelasi lucru. In acelasi timp 19% din top management vs 23% middle management spune ca va fi 0% cresterea numarului de anagajati.
Top managerii sunt mai rezervati in ceea ce priveste cresterea salariilor in acest an
Este pe toata linia de crestere mai optimist vazut de catre middle management decat de top management. Cea mai mare diferenta este pe palierul de crestere +5% - +10% acolo unde doar 5% dintre top managerii comparativ cu 33% dintre middle managerii companiilor spun ca salariile vor creste. Diferente importante intre top management (13%) si middle management (36%) este si pe palierul de crestere +1% - +5%, dar si ,mai interesant, pe palierul de scadere a salariilor -1% - 5% acolo unde 19% din top managementul vs 2% din middle managementul companiilor spune ca salariile vor scadea.
Concluzie
Asadar exista diferente de perceptie uneori chiar importante intre top management si middle managementul companiilor. Top managementul cauta linia orizontului de decizie tinand cont de un cadru de referinta mai larg. Middle managementul are in vedere mediul intern de operare si victorii de etapa prin atingerea unor indicatori de performanta. Mediul foarte volatil si impredictibil, cuplat cu responsabilitatea mai mare a creat reflexul conservator decizional la nivelul top managementului. Middle managementul pariaza mai mult pentru ca are mai putin de pierdut. Diferentele de perceptie intre top management si middle management sunt de fapt o diferenta de impact la nivel decizional.
Autor: Constantin Magdalina, Expert, tendinte si tehnologii emergente
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Investitiile straine directe s-au redus in acest an
de Bianca TilaCum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriActivele nete ale fondurilor de investitii au inregistrat scaderi
de Bianca TilaCifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit