Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Importanta strategiei de pret in lansarea produselor
Lansarea produselor este punctul decisiv care influenteaza profitabilitatea si rentabilitatea acestora pe piata pe care sunt introduse. O strategie gresita de lansare deturneaza intreaga viata a produsului si afecteaza imaginea intregii companii. In acest scop, este vital ca marketerii si advertiserii sa se sincronizeze in crearea unui mediu propice pentru intampinarea unui nou produs.
Cel mai important factor in lansarea unui produs il constituie setul de caracteristici specifice ale acestuia. Pe locul al doilea se plaseaza pretul sub care se va vinde respectivul produs. Un pret prea mic sau prea mare in raport cu nivelul calitatii sale, cu nivelul pietei, cu preturile practicate de competitie se dovedesc a fi problemele majore pentru orice companie.Majoritatea produselor lansate vin cu preturi mai mici decat nivelul pe care il vor atinge dupa perioada de acomodare a consumatorilor. Exista intervale de timp in care se pune la dispozitie produsul impreuna cu un pret promotional. Se mai includ produsele noi si in pachete promotionale, alaturi de produse cu o vechime mai mare si cu o reputatie solida. Astfel se imprumuta din notorietatea unuia catre celalalt pentru un nivel sporit al vanzarilor.
Managerii responsabili cu stabilirea preturilor trebuie sa dea importanta necesitatii unui nivel corect in comparatie cu asteptarile pietei. Un pret prea mic raportat la imaginea companiei sau la nivelul calitatii produsului ar atrage opinii nefavorabile. Majoritatea consumatorilor asociaza preturile mici cu produse de calitate slaba. De aceea trebuie punctata existenta perioadelor fixe in care vor fi disponibile preturile reduse.
De partea cealalta a baricadei exista si produse care se lanseaza cu preturi mari si apoi dupa o perioada si le reduc considerabil. In parte putem admite ca se vor inregistra vanzari mai mari, insa rationamentul consumatorilor va migra in jurul ideii de rentabilitate scazuta a produselor oferite si o managerizare defectuoasa a procesului de lansare, fapt ce va avea un impact negativ asupra companiei.
In total, strategiile de stabilire a preturilor necesita munca ampla de gandire, luandu-se in calcul toate riscurile la care o companie se expune in cazul deciziilor incorecte. Se cere o buna cunoastere a consumatorilor si a pietei iar existenta unui brand solid care sa sustina produsele lansate este factorul decisiv pentru succesul de lunga durata al acestora.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit