Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Importanta strategiei de pret in lansarea produselor

de Maria Nicutar 26 Iun. 2011 5345
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Lansarea produselor este punctul decisiv care influenteaza profitabilitatea si rentabilitatea acestora pe piata pe care sunt introduse. O strategie gresita de lansare deturneaza intreaga viata a produsului si afecteaza imaginea intregii companii. In acest scop, este vital ca marketerii si advertiserii sa se sincronizeze in crearea unui mediu propice pentru intampinarea unui nou produs.

Cel mai important factor in lansarea unui produs il constituie setul de caracteristici specifice ale acestuia. Pe locul al doilea se plaseaza pretul sub care se va vinde respectivul produs. Un pret prea mic sau prea mare in raport cu nivelul calitatii sale, cu nivelul pietei, cu preturile practicate de competitie se dovedesc a fi problemele majore pentru orice companie.

Majoritatea produselor lansate vin cu preturi mai mici decat nivelul pe care il vor atinge dupa perioada de acomodare a consumatorilor. Exista intervale de timp in care se pune la dispozitie produsul impreuna cu un pret promotional. Se mai includ produsele noi si in pachete promotionale, alaturi de produse cu o vechime mai mare si cu o reputatie solida. Astfel se imprumuta din notorietatea unuia catre celalalt pentru un nivel sporit al vanzarilor.

Managerii responsabili cu stabilirea preturilor trebuie sa dea importanta necesitatii unui nivel corect in comparatie cu asteptarile pietei. Un pret prea mic raportat la imaginea companiei sau la nivelul calitatii produsului ar atrage opinii nefavorabile. Majoritatea consumatorilor asociaza preturile mici cu produse de calitate slaba. De aceea trebuie punctata existenta perioadelor fixe in care vor fi disponibile preturile reduse.

De partea cealalta a baricadei exista si produse care se lanseaza cu preturi mari si apoi dupa o perioada si le reduc considerabil. In parte putem admite ca se vor inregistra vanzari mai mari, insa rationamentul consumatorilor va migra in jurul ideii de rentabilitate scazuta a produselor oferite si o managerizare defectuoasa a procesului de lansare, fapt ce va avea un impact negativ asupra companiei.

In total, strategiile de stabilire a preturilor necesita munca ampla de gandire, luandu-se in calcul toate riscurile la care o companie se expune in cazul deciziilor incorecte. Se cere o buna cunoastere a consumatorilor si a pietei iar existenta unui brand solid care sa sustina produsele lansate este factorul decisiv pentru succesul de lunga durata al acestora.




Tags: lansarea produselorstrategia de lansare a unui produs

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]