Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Majoritatea angajatilor romani vor ca telemunca sa ramana si dupa 15 mai

de Florin Amariei 04 Mai. 2020 3006
5 din 7 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un studiu nou releva faptul ca majoritatea angajatilor romani vor ca lucrul in regim de telemunca sa ramana si dupa 15 mai.

"7 din 10 angajati romani isi doresc sa continue sa lucreze o buna parte din timp de acasa si dupa relaxarea masurilor pentru prevenirea raspandirii coronavirusului si iesirea din starea de urgenta, arata datele Colliers International. Dintre acestia, 60% cred ca lucrul la distanta ar fi util cel putin 1-2 zile pe saptamana, iar 10% ar vrea sa lucreze chiar 3-4 zile de acasa in perioada urmatoare", arata compania de consultanta intr-un comunicat.
 
Cladirile de birouri din portofoliul administrat de Colliers International au continuat sa fie functionale in perioada starii de urgenta, fara proiecte in conservare, astfel ca este de asteptat ca activitatea sa fie reluata gradual chiar incepand din 18 mai.
 
"Totodata, este de asteptat ca unele companii sa continue sa aplice politici de lucru de la distanta pe o perioada mai indelungata, cel putin pentru angajatii care au copii, in contextul suspendarii activitatii unitatilor de invatamant pana in toamna", mai arata compania.
 
Un sfert dintre angajati se asteapta intr-adevar sa revina la birou in luna mai, dar activitatea acestora in cladirile de birouri va fi reluata treptat, in functie de evolutia epidemiei de coronavirus si de masurile anuntate mai departe de autoritati.
 
"Distantarea sociala ar putea fi mentinuta pe perioade mai extinse, ceea ce poate insemna un mix intre munca de la birou si cea de acasa la scara mai larga. Adaptarea si actiunile rapide sunt cuvintele cheie in aceste zilele, dar si preocuparea pentru sanatatea oamenilor si a afacerilor sunt esentiale. De la inceputul pandemiei, la Colliers am pornit acest proces cu un lucru clar in minte, anume ca trebuie sa actionam imediat, cu solutii inovatoare, tinand cont ca proprietarii si chiriasii din cladirile de birouri au nevoie sa recalibreze serviciile in aceasta perioada, dar si mai departe", spune Andrei Voica, director Project Management and Workplace Consultancy, Office Advisory la Colliers International.
 
Pentru a asigura angajatilor distantarea sociala la birou, angajatorii trebuie sa ia in considerare unele modificari de amenajare a spatiului si a mobilierului, mai ales in cazul birourilor de tip open space. Pentru a se alinia la noile comportamente de igiena, proprietarii de cladiri de birouri vor avea un cost minim suplimentar de 2.000 euro pe luna pentru o cladire cu suprafata medie.
 
Este necesara asigurarea unei distante recomandate de doi metri liniari intre angajati, ceea ce inseamna ca va fi necesara cresterea spatiului alocat per angajat de la 8 metri patrati, cat este in prezent media in cladirile de birouri de clasa A, la peste 15 metri patrati per angajat. In acest context, anumite companii vor trebui sa permita unui procent din angajati sa continue lucrul de acasa, astfel incat regulile privind distantarea sociala, dar si de rotatie sa poata fi respectate.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: majoritateangajatitelemunca15 mai

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 7 voturi.

Articole conexe

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
12 Dec 2023
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Majoritatea directorilor de companii, optimisti pentru 2022

de Idei de afaceri
24 Ian 2022
Un sondaj efectuat de PwC releva ca majoritatea directorilor de companii se declara optimisti pentru 2022. Potrivit raportului, avand in vedere ca...

Angajatii intra intr-o noua dinamica in 2022

de Florin Amariei
11 Ian 2022
Piata fortei de munca se va schimba radical in 2022, mai ales dupa ce angajatii vor realiza ca perioada de stagnare s-a incheiat si acum trebuie sa...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]