Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Redactia Ideideafaceri
4830 0 11 Dec. 2019
Management


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.38
din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp pentru a duce la bun sfarsit toate sarcinile care i-au fost atribuite la locul de munca.

Gestionarea timpului este solutia salvatoare pentru buna functionare a unei afaceri. Fie ca esti patron, fie ca lucrezi intr-o companie importanta, iar jobul tau implica multiple responsabilitati, gasirea unui echilibru intre orele petrecute pentru rezolvarea unei situatii esentiale si sarcinile minore consumatoare de energie este obligatoriu pentru a castiga lupta cu timpul.

 

Este deja bine stiut ca mediul de lucru este important pentru productivitatea la job. Conteaza foarte mult designul spatiului in care iti desfasori activitatea (daca este unul ordonat, crește și randamentul), lumina din birouri (spatiile luminate cu spoturi led pot fi optimizate pentru a te relaxa, pret de cateva secunde, dupa indeplinirea unei sarcini dificile), colegii (cu cat acestia sunt mai prietenosi, cu atat atmosfera este una armonioasa, ceea ce ajuta la buna functionare a afacerii).

 

Un alt lucru important la locul de munca este felul in care iti poti gestiona timpul pe care il ai la dispozitie pentru a indeplini sarcinile ce ti-au fost alocate, astfel incat sa nu fii nevoit sa lucrezi peste program. In acest sens, exista cateva trucuri care iti pot fi de folos.

1. Identifica activitatile consumatoare de timp

Cand vine vorba de managementul timpului, primul lucru pe care trebuie sa il stabilesti este care sunt activitatile care iti consuma timpul cu adevarat. Pentru ca progresele tehnologice sunt in plin avant, iar majoritatea oamenilor nu pot functiona astazi fara un telefon mobil, solutia pentru a gestiona mai bine cele 24 de ore ale unei zile vine tot din zona virtuala. Exista, asadar, mai multe aplicatii, precum RescueTime si Toggl, care pot tine evidenta a tot ceea ce faci timp de o saptamana. Avand toate informatiile in fata ta, poti face ajustarile necesare, astfel incat sa nu pierzi mai mult timp de cat e nevoie pentru activitati mai putin importante.

2. Seteaza o limita de timp pentru fiecare activitate

O alta solutie pentru a economisi timp este sa iti poti fixa un anumit interval de lucru pentru fiecare activitate pe care o ai de facut. Mai important decat atat este sa respecti deadline-ul autoimpus. Astfel, vei evita sa faci alte lucruri care iti distrag atentia si iti incetinesc ritmul de munca.

3. Fa planuri pentru ziua urmatoare

Pentru gestionarea eficienta a timpului, de multe ori ai nevoie de un plan, astfel incat sa nu pierzi vremea inutil. In loc sa irosesti minute bune gandindu-te la ce ai de facut in ziua cu pricina, poti sa incepi activitatile inca de la prima ora a diminetii. Tot ce trebuie sa faci este ca in seara dinainte sa petreci 10 - 15 minute notand pe o hartie principalele sarcini pe care le ai de indeplinit a doua zi.

4. Rezolva cele mai importante sarcini dimineata

Pentru a fi productiv intreaga zi, este important sa rezolvi cele mai importante sarcini dimineata. Mintea este mai odihnita si ai mai multa energie, iar timpul pentru a realiza activitatile cu un grad ridicat de dificultate poate fi mai scazut. In plus, sentimentul reusitei te poate ajuta sa faci fata cu mai multa usurinta provocarilor care apar pe parcursul zilei.

5. Invata sa delegi

Delegarea si externalizarea sarcinilor pot fi lucruri greu de facut, mai ales daca esti o persoana perfectionista. Acestea se numara insa printre solutiile care te pot ajuta sa castigi lupta cu timpul. Odata ce inveti sa delegi anumite sarcini minore, dar care iti consuma din energie, poti aloca mai mult timp celor care sunt mai importante.




Tags: managementactivitatitimpgestionare timp

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.38 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Cum iti protejezi mica afacere in timpul unei crize mondiale

de Redactia Ideideafaceri
07 Mai 2020
Printre categoriile puternic afectate de criza cauzata de pandemie se numara si firmele mici sau antreprenorii aflati la inceput de drum. Astfel de...

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Redactia Ideideafaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Timpul de munca si programul de lucru - probleme si solutii

de Ideideafaceri.ro
30 Ian 2019
Printre multe altele pe care trebuie sa le aiba in vedere antreprenorii, nu trebuie sa uitam ca legislatia in vigoare stabileste multe reguli pe care...

5 activitati pentru un manager performant

de Idei De Afaceri
27 Mar 2018
Leadershipul si managementul, chiar daca constituie roluri diferite, devin complementare in asumarea activitatii de conducere. Managerul maximizeaza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016