Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Manager - Atentie cand cumparati un imobil!
Manager - Atentie cand cumparati un imobil!
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Nu intamplator, persoane implicate in domeniul constructiilor afirma ca este mai costisitor sa refaci o cladire existenta decat sa ridici una noua.
De acest lucru s-a convins Mihai V., asociat majoritar la mai multe firme cu profiluri complementare de productie si import-export. Daca initial spatiul de 6 camere in care functiona sediul central paruse suficient, treptat a constatat ca dezvoltarea societatilor sale era stanjenita de lipsa de spatiu.
Anuntul citit de secretara intr-un ziar de publicitate suna promitator: „Vand imobil cu subsol, parter si noua nivele, cu destinatie sediu de companie sau banca, aflat la structura. Necesita finisaje interioare si exterioare. Imobilul se vinde la stadiul actual cu suma de...”
Un calcul simplu l-a determinat pe Mihai V. sa se decida: pastrand patru etaje pentru societatile sale si inchiriind celelalte spatii va face o afacere profitabila. Vizita la amplasament parea o simpla formalitate: imobilul parea solid construit si era potrivit ca marime. Vechiul proprietar a dat toate asigurarile ca lucrarile de finisaj se pot finaliza in cel mult cinci luni. Formalitatile de vanzare-cumparare nu au durat mai mult de o saptamana.
O a doua saptamana a fost suficienta ca Mihai V. sa angajeze serviciile unei firme de arhitectura si design interior care sa propuna variantele de finisare dorite de noul proprietar. Aproape imediat a contractat si lucrarile unei antreprize, in speranta ca se va muta cat mai curand in noile birouri.
Problemele insa nu au intarziat sa inceapa. S-a constatat ca autorizatia de constructie a imobilului prevedea numai opt etaje, si nu noua cate fusesera executate. Mai mult, nu existau nici un fel de avize pentru apa, canalizare si energie electrica, deci lucrarile de executie nu puteau fi initiate. Pe langa o serie de deficiente functionale ale cladirii, expertiza tehnica realizata la cererea noilor proiectanti a scos la lumina grave defecte de executie a structurii. S-a dovedit a fi necesara o consolidare masiva, ceea ce a rasturnat bugetul de timp si de cost al investitorului.
Practic a fost necesara o totala reproiectare a cladirii, obtinerea unui pachet complet de avize si autorizatii, dublarea ca volum a structurii de rezistenta (stalpi, grinzi si plansee). Eforturile sustinute ale intregii echipe de proiectanti si executanti au facut posibila finalizarea lucrarilor in circa un an si jumatate. Costurile totale au depasit cu mult cele mai pesimiste evaluari.
Evident, toate aceste probleme ar fi putut fi evitate daca Mihai V. ar fi consultat inainte de cumpararea cladirii o firma specializata. Expertiza tehnica efectuata la timp, impreuna cu investigatia asupra existentei proiectelor, avizelor si autorizatiilor de executie, ar fi putut contribui la o reformulare a evaluarii costurilor si duratei de finalizare a lucrarii.
Manager - Atentie cand cumparati un imobil!
Recomandarea e clara: apelati la serviciile unei firme de consultanta si proiectare pentru investitiile imobiliare. In functie de obiectivele propuse, veti obtine toate informatiile relevante care sa permita evaluarea investitiei necesare, in diferite ipoteze constructive, informatii referitoare la:
* Valoarea terenului in sine si in raport cu scopul urmarit
* Reglementarile legislative si urbanistice, normele de confort si siguranta in exploatare care actioneaza asupra constructiei preconizate.
* Posibilitatile de realizare a constructiilor si a lucrarilor cerute, extinderea lor viitoare pe baza programului urmarit
* Evaluarea aproximativa a costului lucrarilor de executie si a celor necesare exploatarii viitoare (sosele sau drumuri de acces, canalizare, alimentare cu apa, energie electrica, gaze, retele telefonice, etc.).
* Programul de realizare practica, in cadrul scopului urmarit;
* Alegerea antreprizei executante si a furnizorilor de materiale si echipamente.
* Evaluarea unei cladiri existente si a costurilor implicate de recomandarea acesteia.
Articole conexe
Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum
de Idei de afaceriSfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca
de Idei de afaceriDocumentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!
de Idei de afaceriCifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2025
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit