Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Manager - Semnale care anticipeaza dificultatile unei firme

de Silvia Bucsan 13 Mar. 2007 3512
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Sunt foarte rare cazurile in care o firma se trezeste din senin intr-o situatie dificila, chiar fara iesire, uneori.



Pentru ca, de obicei, o asemenea situatie nu apare pe neasteptate, ci este anuntata de o serie de situatii mai mici (pentru managerii care au ochi sa le vada). Asadar, puteti fi sigur ca va asteapta vremuri grele daca:

1. In ciuda faptului ca oferiti conditii bune de munca si salarii stimulative, fluctuatia personalului este mare. Explicatia ar fi ca angajatii nu agreeaza stilul dvs. de conducere (greseli frecvente sunt insuficienta comunicare si absenta implicarii subordonatilor in luarea deciziilor).

2. Cheltuielile curente (telefon, deplasari, consumabile, articole de birou etc.) sunt in crestere, dar vanzarile stagneaza. Asta inseamna scaderea eficacitatii: de exemplu, pentru a vinde acelasi numar de produse, sunt necesare de trei ori mai multe telefoane, scrisori de oferta sau intalniri directe.

3. Transele creditelor obtinute sunt intotdeauna utilizate la maximum.

4. Va intra mai putini bani in cont, desi volumul vanzarilor este acelasi. Situatia se datoreaza faptului ca debitorii dvs. intarzie din ce in ce mai mult cu platile. Tot asteptand efectuarea acestor plati, veti fi nevoit la un moment dat sa apelati la imprumuturi pentru a rezolva nevoile presante, apoi debitorii vor intarzia din nou s.a.m.d. Spirala aceasta poate deveni in scurt timp infernala.

5. Cresc tensiunile intre departamentele "Vanzari" si "Financiar". Motivul este acelasi ca la punctul 4: vanzatorii nu sunt suficient de selectivi in alegerea clientilor, vand oricui doar ca sa vanda cat mai mult, iar departamentul financiar trebuie sa se ocupe de incasarea banilor (in conditiile in care clientii sunt rau-platnici sau chiar insolvabili).

6. Principalii dvs. clienti traverseaza perioade mai putin faste.

7. Depindeti din ce in ce mai mult de un singur client.

8. Pe piata isi fac aparitia produse sau servicii similare cu ale dvs., dar la un pret mai mic.

9. Inregistrati un procent anormal de mare de marfa returnata. Motivele pot fi: a) produsele sunt realizate defectuos; b) nu mai raspund asteptarilor clientilor; c) expedierile s-au facut la adrese gresite (din cauza grabei sau neatentiei).

10. Aveti dificultati in a va aproviziona, pentru ca reputatia dvs. de client serios a fost stirbita.

11. Eliminati cheltuieli necesare (cum ar fi cele cu reviziile tehnice ale utilajelor), cu scopul de a economisi cat mai mult.

12. Va certati din ce in ce mai des cu asociatul (asociatii) dvs.

13. Intreprindeti actiuni cu un grad mai mare de risc ca de obicei.

14. Nu cunoasteti rezultatele financiare ale lunii in curs.

15. Petreceti din ce in ce mai putin timp in firma, corespondenta se strange gramada pe biroul dvs. si intarziati cu rezolvarea ei.

16. Ii cereti contabilului dvs. sa "umble" la datele contabile, ca sa va puteti lauda cu un profit atragator in fata potentialilor parteneri. O firma sanatoasa cauta sa plateasca impozite cat mai mici, nu sa-si umfle artificial profitul.

17. Nu dispuneti de suficient numerar in firma pentru a rezolva niste probleme destul de banale (plata unor colaboratori externi, decontarea cheltuielilor de deplasare in interes de serviciu ale angajatilor etc.)



Tags: firma

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

O treime din angajati parasesc firma inainte de a implini un an

de Florin Amariei
16 Dec 2019
Un nou studiu PwC releva o situatie stresanta pentru angajatori: o treime din angajati parasesc firma inainte de a implini un an. Aproape o treime...

3 sfaturi ca sa identifici firma potrivita de webdesign?

de Silviu Marian Banila
01 Oct 2015
Sa spunem ca ai ideea, dar nu si abilitatile necesare realizarii unui site de la zero. Nu-i nimic. Exista foarte multe firme de webdesign gata sa te...

3 modalitati de a evita conflictele din firma

de Teo Manole
17 Apr 2015
Managerii au un rol important in rezolvarea conflictelor. Acestia trebuie sa accepte ca altercatiile intre angajati sunt inevitabile, trebuie sa aiba...

Ce pot face managerii pentru a trata conflictele din firma?

de Teo Manole
06 Feb 2015
Doua sunt lucrurile pe care trebuie sa le urmariti pe tema legata de conflicte: acceptati ca sunteti in conflict (clarificati situatia) si invatati...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]