Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Munca individuala sau in echipa? Partea a II-a: comunicare, increderea, asumarea riscurilor, buna functionare a echipei

de Anca Georgescu 12 Mai. 2011 7932
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

S-a tot scris despre ECHIPA care se formeaza la locul de munca - acea minunata notiune cu privire la oameni lucrand cu bucurie impreuna si avand drept rezultat o productivitate sporita, spre binele firmei si al lor. Tot ceea ce le trebuie: un alt fel de instruire, niste exercitii de sudare a colectivului (team building) si o serie de obiective comune. Dar chiar asa stau lucrurile? Chiar te poti astepta ca o mana de oameni sa se arunce intr-o atmosfera de echipa si sa "infloreasca" glorios? Tocmai in aceasta lume competitiva, in care a umbla cu dedesubturi pentru a-ti intari pozitia si a-ti castiga promovarea e ceva la fel de obisnuit ca drumul spre locul de munca? E vorba aici de incredere. Ganditi-va: cat de bine va cunoasteti colegii de munca si cata incredere aveti in ei?

Comunicarea. Iata piatra de temelie a oricarei actiuni reusite, incluzand formarea unei echipe. Desi este usor sa recunosti o comunicare sincera, deschisa, e greu sa o intemeiezi. Intr-o echipa fiecare ar trebui incurajat sa vorbeasca deschis – intr-un mod constructiv – si fara sa-i atace pe colegi, deoarece fiecare vine cu propriul sau stil de a comunica. Increderea va creste mai repede daca fiecare simte ca echipa este un forum pentru a-si dezvolta ideile si o fereastra pentru a vedea gandurile celorlalti.

Increderea in capacitatea de a depasi obstacolele. Atitudinea pozitiva este cruciala pentru succesul unei echipe. Adesea, echipele se formeaza tocmai pentru a depasi obstacole si a rezolva probleme. Trebuie sa existe o incredere reciproca in cadrul colectivului. Cine nu crede in notiunea de echipa va declansa o stare negativa in ceilalti si asta va "sapa" eficienta actiunilor.

Asumarea riscurilor. Toate notiunile discutate pana acum implica si asumarea unui risc oarecare. Oamenii se pot impotrivi celor care risca, fie prin natura lor, fie datorita unor experiente trecute. Pentru unii, asumarea riscurilor este dificila, existand teama sa nu le fie furate ideile. Succesul si bunul mers al unei echipe consta in obisnuinta fiecarui membru de a-si asuma un anume risc, pentru a lasa loc increderii sa se dezvolte.

Interesul pentru buna functionare a echipei. Daca lipseste macar un singur "fir", intreg "manunchiul" va avea de suferit. Altfel spus, daca cineva isi vede strict de ale lui, e posibil ca in scurt timp si alti membri ai echipei sa procedeze la fel. Toti trebuie sa fie incredintati ca vin la lucru gata pregatiti si concentrati asupra problemelor de rezolvat.

In sfarsit, adevaratii lideri de echipa vor acorda mai multa atentie faptelor si mai putina spuselor. Nu poti cladi incredere si buna reputatie numai facand planuri. Sa nu uitam ca a consolida increderea si structura unei echipe inseamna foarte mult, atat pentru fiecare individ in parte, cat si pentru binele intregii firme.


Tags: managementmunca in echipacomunicareatitudine pozitiva

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei de afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]