Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Munca individuala sau in echipa? Partea I: maturitatea, recunoasterea meritelor, interdependenta, gestionarea conflictelor

de Anca Georgescu 12 Mai. 2011 4585
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In cazul relatiilor personale, increderea se poate dezvolta in functie de vechimea relatiei, de reactia instinctiva trezita de persoana in cauza, de felul cum a reactionat cand am avut nevoie de ea. Practic, ii alegem pe cei cu care ne petrecem timpul liber (prietenii), cautand o atmosfera relaxata, lipsita de rivalitati si amenintari. Dar nu-i putem alege pe cei cu care lucram zilnic. Si - sa recunoastem - cele mai multe locuri de munca sunt departe de a fi lipsite de animozitati intre angajati. Prin urmare, cum poti incuraja increderea intr-un cadru in care nu tu ai ales participantii, iar nivelul stresului este ridicat? Haideti sa aruncam o privire asupra catorva calitati importante ale membrilor unei echipe de succes:

Maturitatea. Cel care apartine unei echipe trebuie sa fie suficient de matur pentru a face diferenta intre parerea echipei fata de o idee a lui si parerea echipei fata de el, ca persoana. De asemenea, isi poate mentine parerea buna despre sine chiar cand ceilalti sunt in dezacord cu el si nici nu devine isteric, parandu-i-se ca echipa vrea "sa-l termine".

Recunoasterea meritelor celorlalti. Nu este un lucru pe care am fost obisnuiti sa-l acceptam la locul de munca. Pornind de pe bancile scolii si trecand prin mai multe locuri de munca, am fost recompensati pentru performantele personale si nu pentru realizarile grupului. Multor oameni le este greu sa recunoasca faptul ca reusita si avansarea lor sunt – fie si partial – meritul celorlalti. Adesea, unii nu cred ca si colegii lor fac o munca serioasa ori de calitate.

Interdependenta. Suntem invatati sa fim intotdeauna cu ochii in patru, foarte atenti la ceilalti, pentru ca oricand acestia ne pot lasa de izbeliste. Cu alte cuvinte, o atitudine de genul "E mai bine sa nu depinzi de nimeni" care nu are insa cum sa duca la formarea si functionarea unei echipe. Totusi, studiile au aratat ca doua (sau trei, sau patru, sau cinci) capete sunt mai bune decat unul singur. Interdependenta este extrem de importanta pentru bunul mers al unei echipe, fiindca nici un membru al ei nu valoreaza cat intreaga echipa.

Gestionarea starii conflictuale. Membrii unei echipe isi dau seama ca este cu mult mai bine sa se ocupe din vreme de un conflict, atunci cand sta sa izbucneasca, decat sa-l lase sa se "umfle" odata cu trecerea timpului. Putin disconfort resimtit acum este acceptabil fata de o izbucnire de mai tarziu. Increderea nu poate inflori intr-o atmosfera ostila. Intr-o echipa, fiecare membru vine cu un stil diferit de a controla starea conflictuala. Este foarte important sa se stabileasca niste reguli de baza pentru grup si cel mai important lucru va fi sa se tina sub control toate disputele intr-un mod cat se poate de prompt. De fapt, lipsa unui acord de pareri este o componenta naturala si sanatoasa a procesului de constituire a echipei, daca este controlata asa cum se cuvine.



Tags: munca in echipamanagementinterdependentagestionare conflict

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Management de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018

de Alina Constantinescu
09 Mar 2018
Proiectarea corecta a unei afaceri este un pas cheie pentru succesul acesteia. Important este modul in care managerul abordeaza afacerea, felul in...

Solutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri

de Stanciu Ioana
12 Feb 2016
Managementul riscurilor fara ajutor poate fi dificil pentru unii manageri. Pentru estimarea riscurilor se utilizeaza indexul probabilitate-impact...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]