Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Necesitatea unei gandiri strategice pentru afaceri cu avantaje concurentiale

de Victor Oancea 26 Apr. 2012 2762
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Intr-un mediu concurential din ce in ce mai incordat este absolut necesar, pentru intreprinderile mici si mijlocii care vor sa reuseasca, sa isi elaboreze o adevarata strategie manageriala. Din pacate, majoritatea patronilor sau a directorilor firmelor mici si mijlocii sunt mult prea preocupati de activitatile curente si nu se consacra suficient elaborarii unei strategii a gestiunii.

Necesitatile cotidiene ii obliga sa gandeasca pe termen scurt. Aceasta este, in ultima instanta, o atitudine paguboasa, ale carei consecinte nu vor intarzia sa se manifeste.

La urma urmei, conducatorul unei firme poate fi asemanat cu un comandant militar. La fel, el trebuie sa fie un bun strateg, sa isi evalueze corect fortele proprii si ale adversarilor sai, sa comunice clar si energic subordonatilor intentile si necesitatile. Comparabil cu un conducator militar, conducatorul unei firme trebuie sa se bazeze pe un stat major care sa il sprijine si membri carora sa le poata delega anumite activitati. Pe langa aceasta, dincolo de inteligenta si pricepere, conducatorul unei firme trebuie sa posede un pronuntat spirit de competitie.

Pentru a face fata concurentei de acum si mai ales celei de maine, managementul strategic, cu fata spre viitor, este o necesitate vitala. Cerinta cu care se confrunta conducatorul unei intreprinderi mici sau mijlocii pe o piata din ce in ce mai puternic concurentiala este aceea de a asigura un management in acelasi timp operational si strategic.

Or, pentru a castiga, eeste necesar sa ai o strategie mai buna decat a celor cu care te confrunti. Aceasta depinde de calitatea informatiilor, de capacitatea de a le analiza, de calitatea planurilor elaborate pe aceste baze.

Pentru a-si mentine sau ameliora pozitia firmei, este necesara o revizuire si o adaptare permanenta a acestor planuri. Aceasta este o problema nu numai a conducatorului firmei, ci a intregii echipe, daca se gandeste la ce va fi intreprinderea in ziua de maine.


Tags: management afaceristrategie manageriala afaceristrategie managerialamanagement operationalmanagement strategic

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]