Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal

de Marinache Horia Cristian 31 Aug. 2015 3359
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci cand primesti plangeri in vazul tuturor, este usor sa cazi in plasa emotiilor si sa folosesti un limbaj agresiv. Mai rau este atunci cand arunci vina pe altii fara sa ai date prin care sa sustii nevinovatia ta.

Desigur, a da vina pe altii este una dintre cele mai comune tactici. Poti face asta cu succes, insa conditia esentiala este sa aduci dovezi in acest sens si sa nu afectezi relatiile cu partenerii de afaceri apropiati.

Primul lucru pe care este indicat sa il faci atunci cand primesti critici la adresa produselor si serviciilor tale este sa iei mana de pe tastatura si pe telefon pana cand te calmezi si poti trata cu ratiune situatia.

In cazul in care firma ta a facut o greseala, este indicat sa oferi scuze prompte si sincere.

Este important sa nu iei lucrurile personal!

Criticile vin la adresa unor produse si servicii pe care oamenii le pot percepe diferit. Cu alte cuvinte, iti recomandam sa nu faci greseala de a te considera vinovat personal. Tu si afacerea ta sunteti doua entitati diferite.

Nemultumirile din partea clientilor pot fi cauzate de nenumarati factori: retea de distributie ineficienta, mod de prezentare inadecvat in magazine etc. Cel mai mare beneficiu al acestei diferentieri este faptul ca poti privi lucrurile mai obiectiv, fara sa fii influentat de emotii.

Un lucru esential de care este indicat sa tii cont este faptul ca nimeni nu se asteapta sa ai un raspuns imediat atunci cand un client publica o plangere.

Un mod elegant de a raspunde este de a-ti exprima preocuparea pentru a solutiona problema, cu precizarea ca trebuie sa investighezi mai intai situatia.

Publicul va aprecia interesul tau pentru a culege toate informatiile necesare. De aceea, isi recomandam sa nu propui o solutie imediata, pe care ai testat-o, ci sa intelegi mai intai situatia.



Tags: clientinemulturimiri clientiplangereafacereafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
29 Apr 2024
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Cum gestionezi investitiile unei afaceri mici - 4 solutii smart pentru un manager la inceput de drum

de Idei de afaceri
22 Mai 2023
Sa fii manager tanar iti aduce multiple satisactii, cum ar fi crearea unui impact social pozitiv si flexibilitatea de a-ti gestiona timpul, avand si...

Sfaturi pentru realizarea si prezentarea planului de afaceri catre banca

de Idei de afaceri
09 Feb 2024
Pentru prezentare, lungimea planului trebuie sa fie cuprinsa intre 15 si 35 de pagini, fara proiectiile financiare si anexe. Bancile uneori vor cere...

Evolutie antreprenoriala. De la o afacere mica la brand

de Idei de afaceri
30 Apr 2024
Din punctul unora de vedere, branding-ul este etapa finala pentru o afacere, apogeul, daca doriti. In momentul in care vorbim de brand, vorbim de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]