Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nemultumiri din partea clientilor? Nu exagera si nu lua lucrurile personal

de Marinache Horia Cristian 31 Aug. 2015 3243
2.5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci cand primesti plangeri in vazul tuturor, este usor sa cazi in plasa emotiilor si sa folosesti un limbaj agresiv. Mai rau este atunci cand arunci vina pe altii fara sa ai date prin care sa sustii nevinovatia ta.

Desigur, a da vina pe altii este una dintre cele mai comune tactici. Poti face asta cu succes, insa conditia esentiala este sa aduci dovezi in acest sens si sa nu afectezi relatiile cu partenerii de afaceri apropiati.

Primul lucru pe care este indicat sa il faci atunci cand primesti critici la adresa produselor si serviciilor tale este sa iei mana de pe tastatura si pe telefon pana cand te calmezi si poti trata cu ratiune situatia.

In cazul in care firma ta a facut o greseala, este indicat sa oferi scuze prompte si sincere.

Este important sa nu iei lucrurile personal!

Criticile vin la adresa unor produse si servicii pe care oamenii le pot percepe diferit. Cu alte cuvinte, iti recomandam sa nu faci greseala de a te considera vinovat personal. Tu si afacerea ta sunteti doua entitati diferite.

Nemultumirile din partea clientilor pot fi cauzate de nenumarati factori: retea de distributie ineficienta, mod de prezentare inadecvat in magazine etc. Cel mai mare beneficiu al acestei diferentieri este faptul ca poti privi lucrurile mai obiectiv, fara sa fii influentat de emotii.

Un lucru esential de care este indicat sa tii cont este faptul ca nimeni nu se asteapta sa ai un raspuns imediat atunci cand un client publica o plangere.

Un mod elegant de a raspunde este de a-ti exprima preocuparea pentru a solutiona problema, cu precizarea ca trebuie sa investighezi mai intai situatia.

Publicul va aprecia interesul tau pentru a culege toate informatiile necesare. De aceea, isi recomandam sa nu propui o solutie imediata, pe care ai testat-o, ci sa intelegi mai intai situatia.



Tags: clientinemulturimiri clientiplangereafacereafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Documentele din spatele... ideilor de afaceri trebuie atent pastrate intr-un dulap metalic!

de Idei de afaceri
14 Iun 2022
Organizeaza-ti spatiul mai eficient, folosind un dulap metalic! Alege, dintr-o gama bogata de produse, modele pentru organizarea sau arhivarea...

Cifra de afaceri din comert a crescut cu 5% in primele patru luni

de Bianca Tila
03 Iun 2022
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primele patru luni din acest an cu 5%. Fata de perioada similara din 2021, a crescut...

Studiu. Afacerile nespecializate din comertul cu amanuntul, in pericol

de Florin Amariei
25 Ian 2021
Un studiu Coface releva faptul ca afacerile nespecializate din comertul cu amanuntul sunt in pericol de insolventa. Datoriile acestora sunt din ce in...

Automatizarea recrutarii, o tendinta pentru afaceri in 2021

de Florin Amariei
12 Ian 2021
O analiza a unei platforme arata ca automatizarea recrutarii va fi o tendinta pentru afaceri in 2021, una de care ar putea profita mai multe IMM-uri....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]