Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prima regula a reusitei (si cea mai importanta)

de Marian Curelaru 27 Mar. 2014 2437
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Directorul de companie este adeseori descris ca o personalitate de tip A, adica o persoana entuziasta, care munceste mult si se bazeaza in mare masura pe cofeina pentru a rezista. Dar un alt tip de personalitate poate de fapt sa asigure mai bine reusita in lumea afacerilor: "darnicii". Aceste persoane altruiste, orientate catre ceilalti, sunt mai apte sa realizeze cresterea productivitatii pe termen lung, chiar daca par perdante pe termen scurt.

Acest rationament are cel putin 3 argumente:
- Darnicii intretin relatii mai stranse cu ceilalti, ceea ce le permite sa atraga clienti si sa fie buni comercianti si buni manageri de marketing;
- Altruismul si dorinta lor de a-i ajuta pe ceilalti le da o motivatie suplimentara si un plus de energie;
- Aceeasi vointa de a ajuta le permite sa dobandeasca noi competente.

Aceasta nu inseamna ca n-ar exista oameni care sa reuseasca profitand de ceilalti. Dar atunci cand astfel de persoane sunt in dificultate, ele se trezesc singure si nu au intotdeauna competentele care le-ar permite sa depaseasca situatia fara ajutorul cuiva.
Pe site-ul Inc., Erik Sherman ofera 3 sfaturi pentru a adopta o mentalitate de "darnic":

- Incercati sa cunoasteti toate persoanele din companie si sarcinile pe care le executa, inclusiv la nivelurile cele mai modeste. Invatarea tuturor aspectelor unei intreprinderi va ajuta sa stiti ce ii permite sa functioneze bine si sa puteti oferi sprijinul in caz de dificultate sau de supraincarcare. Cunoasterea specificului fiecarui post al membrilor echipei va permite de asemenea sa reflectati la modalitati de imbunatatire pentru a face posibil ca fiecare sa-si transforme munca intr-o experienta rodnica si sa poata accede la succes.

- Dati fara a astepta ceva la schimb. Propuneti-va ajutorul in mod dezinteresat si fara a nutri speranta de a obtine ceva. Atunci cand va concentrati pe recompense, nu mai vedeti ceea ce s-ar putea invata si nu va mai ajuta nici in dezvoltarea unor competente, nici in intelegerea celorlalti, pentru ca sunteti distras.

- Lasati-i sistematic pe ceilalti sa treaca inaintea dumneavoastra. Incercati sa fiti intotdeauna ultimul platit, dupa angajatii si furnizorii dumneavoastra. Chiar si in deciziile pe care le adoptati, nu ar trebui sa luati in calcul interesul propriu decat dupa cel al clientilor, al angajatilor si al asociatilor dumneavoastra. Ei va vor fi recunoscatori si veti constata ca vor sti sa va confirme acest lucru, daruindu-va insutit ceea ce le-ati acordat.


Tags: managementreusitaregulialtruismdarnicieproductivitate

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Piata de leasing operational, reguli noi privind transmiterea de informatii

de Florin Amariei
24 Aug 2021
Consiliul Concurentei a impus reguli noi care deja se aplica pentru piata de leasing operational cu privire la transmiterea de informatii. Astfel,...

Inovatie si productivitate in vremuri incerte: ce noutati au adus in business ultimele 3 luni

de Idei de afaceri
03 Iun 2020
Crizele genereaza inovatie, asa cum ne arata istoria recenta si nu numai. Companiile devin, pur si simplu, mai productive in astfel de perioade si...

Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine

de Idei de afaceri
29 Ian 2020
Time management este provocarea cu care multi dintre noi ne confruntam in ziua de astazi. Mai ales daca esti antreprenor, freelancer, manager sau...

Managementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil

de Idei de afaceri
11 Dec 2019
Timpul pare sa fie cel mai mare dusman al oamenilor, in acest secol al vitezei. La fiecare pas, auzi pe cineva care spune ca si-ar dori mai mult timp...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]