Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiectarea unei structuri organizatorice eficiente pentru manageri inteligenti

de Ilinca Dobrescu 09 Nov. 2011 5028
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Procesul de analiza, proiectare, evaluare si imbunatatire a structurii organizatorice prespune respectarea unor cerinte, cum sunt:

1. Asigurarea unui evantai optim al subordonarilor.
Un sef poate avea un numar limitat de subordonati directi, atatia cat poate efectiv sa coordoneze si sa controleze. Una dintre calitatile cele mai valoroase ale structurii unei firme o constituie supletea ei, ceea ce presupune un numar mic de niveluri.

2. Crearea si dependenta compartimentelor
Fiecare functiune de importanta capitala pentru realizarea politicii si obiectivelor unei firme trebuie sa constituie obiectivul unui serviciu specializat.

3. Asigurarea economiei de comunicatii

O structura eficienta trebuie sa minimalizeze volumul comunicatiilor nestandardizate si necodifitcate dintre grupurile separate. In acest scop, personalul sau functiile chemate sa realizeze un volum important de asemenea comunicatii trebuie, in masura posibilitatilor, sa fie reunite intr-un singur grup, intr-un singur loc, sub comanda unui singur sef, ceea ce rezolva cel mai bine situatiile contradictorii.

Deciziile strategice ale intreprinderii, importante si mai mult sau mai putin numeroase, pot sa aiba un circuit de elaborare mai lung, bazat pe studii si consultari. Structura organizatorica trebuie sa permita insa, circuite scurte, operative.

4. Folosirea delegarii
Persoanele care depind de directia generala a firmei trebuie sa se consacre problemelor pe termen lung, lasand organelor operationale toate sarcinile de rutina pe termen scurt. Pentru probelemele curente, de rutina, puterea de decizie si responsabilitatea trebuie sa fie descentralizate, cat mai aproape posibil de cei care le executa.

Pentru problemele de gestiune generala, pe termen scurt, responsabilitatile (fara putere de decizie) pot fi delegate functiunilor calificate. Descentralizarea completa (ca responsabilitate si putere de decizie nu poate fi detinuta decat de un singur “sef sintetic” sau de un comitet format din mai multe persoane.

Structura organizatorica nu este data pentru totdeauna. Sub impactul schimbarii contemporane, se produc modificari importante in continutul structurii organizatorice si se accelereaza considerabil ritmul reorganizarilor structurale.


Tags: proiectarea structurii organizatoricestructura organizatorica

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]