de Andrioae Ruxandra
06 Mai. 2014
3856
Facebook, Amazon, Twitter. Toate aceste idei de afaceri au schimbat regulile jocului din industria lor. Acestea reprezinta ceea ce Clayton Christensen numeste "inventie distructiva" - noi companii care intorc traditionalele afaceri cu susul in jos. Dar trebuie sa fii urmatorul Mark Zuckerberg sau John Mackey ca sa te numesti antreprenor? Trebuie sa schimbi lumea pentru a fi considerat un om de succes?
Nu. Este un mit - unul pe care scolarii incearca sa-l demonteze.
Mitul nr. 1: Creste mare, devino faimos sau pleaca acasa
In timp ce exista un numar considerabil de cai pentru a clasifica afacerile, expertii in antreprenoriat folosesc, in general, trei categorii majore. Prima consta in faptul ca marile companii care cauzeaza inventii distructive prin tehnologie (Facebook, Twitter) sau prin noi modele de afacere (Zappos). Companiile care vand cu succes aceste tipuri de inovatii merita milioane sau sute de milioane de dolari.
In al doilea rand, exista si salariile companiilor substitute. Acestea sunt infiintate de antreprenorii care vor sa-si construiasca propriile companii, fara sa le vanda sau sa le faca publice, dar pe care sa le conduca. In ultimul rand, exista un stil de viata al companiilor pe care oamenii pasionati de ceva l-au creat, ca un shop de biciclete sau un studio de fotografie. Aceste afaceri pot fi sociale, locale sau chiar globale, atat timp cat fondatorul isi sustine pasiunea.
Mitul nr. 2: Totul are legatura cu fondatorul
De fapt, multe universitati care au ca materie antreprenoriatul vizeaza educarea studentilor in mediul de afaceri. Comunitatile si facultatile devin incubatoare pentru viitorii antreprenori, dar principalul scop al programului de antreprenoriat este sa introduca tinerii in acest mediu urmarind succesul?
Mitul nr. 3: Povestile de succes conteaza
Pot fi metode care sa ilustreze si sa ridice semne de intrebare pentru antreprenori in situatii diverse. Dar, asta nu inseamna ca toate povestile de succes pot fi aplicabile sau cel putin in alte circumstante. De aceea, o multitudine de discipline alcatuiesc cheia educatiei antreprenoriale. Studentii ar trebui sa invete despre marketing, finante, operatiuni, statistici, contabilitate si alte subiecte care sa-i determine sa exceleze in a face vanzari, dezvoltarea planurilor de marketing sau in construirea proformei unui nou serviciu sau produs. Antreprenorii de succes gasesc metode diverse de a rezolva problemele, iar companiile noi de succes procedeaza in acelasi fel.
Experienta este critica. Procesele si metodele sunt bine puse la punct - balante inclinate, fluxuri monetare, profituri si pierderi.Variabilele fac parte din afacere. Lucrurile care nu functioneaza sunt specifice fiecarei nise de pe piata si este nevoie de timp, bani si experienta sa-ti dai seama ce merge si ce nu merge.
Mitul nr. 4: Obisnuieste-te sa pierzi
Esecul obisnuieste sa fie ceva de temut. Pe buna dreptate, una dintre cele mai bune lectii pe care le poate invata un junior manager este sa aiba grija de veniturile companiei ca de propriul buzunar. "Stapanind" bugetul firmei, managerul junior se poate gandi la ceea ce este necesar pentru a avea succes, nu doar la ceea ce vrea sa cheltuiasca. Acest lucru se aplica in toate inceputurile. Daca banii investiti la inceput nu mai exista in contul bancar al fondatorului, acesta din urma se poate simti confortabil gandind ca este un esec? Daca nu, atunci de ce ar trebui sa imbratiseze ideea de esec cand fondurile investitorului sunt riscate?
Trucul este dezvoltarea unei frici sanatoase de esec, a unei frici de a incepe din nou, distrugand viata angajatilor si pierzand banii investitorului. Aceasta temere ar trebui adusa de antreprenor la munca 12 ore din 15, sapte zile pe saptamana, pentru ca afacerea sa se miste in vremuri grele. Daca o afacere esueaza, chiar si dupa eforturile titanice ale antreprenorului si a echipei fondatoare, atunci este de inteles ca ceea ce a condus la faliment ar trebui introdus in sansele succesului unei noi companii.
Sansa de a crea o noua afacere de succes este mare. In vreme ce falimentul este de inteles si cateodata inevitabil, este de neconceput ca ideea ar trebui adoptata. De aceea, este recomandabila instruirea a 30 de oameni pentru a scoate capital din orice afacere, in ciuda obstacolelor care apar in cale.
Instruirea a 30 de studenti pentru a incepe 30 de afaceri pornind cu gandul esecului accentueaza ideea ca nu esti antreprenor daca nu schimbi lumea.
Sursa: www.huffingtonpost.com
Tags: antreprenoriantreprenoriatidei de afaceriafaceri de successfaturi