Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sapte semne ingrijoratoare despre angajatii tai

de Ana Steinberg 13 Apr. 2011 4108
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Angajatii foarte stresati nu numai ca au o atitudine negativa pentru psihic, dar pot sa dauneze si mediului companiei. Iata cum poti sa faci fata acestor angajati.

Datorita problemelor economice recente, multi oameni se lupta sa tina capul deasupra apei - atat personal cat si profesional. La locul de munca incearca chiar sa faca treaba a doua sau trei persoane deoarece angajatorii vor productivitate maxima. Sau poate ca sunt ingrijorati sa nu fie concediati. Pe frontul de acasa, preocuparile legate de copii sau de asigurarea hranei si a conditiior necesare vietii pot fi foarte apasatoare.



Factorii de stres pot crea probleme la locul de munca. Desi multe semne de avertizare apar datorita mediului agitat de afaceri, proprietarii care isi analizeaza angajatii vor fi mai bine pregatiti sa gestioneze problemele care apar sau chiar le pot preveni in totalitate.

Iata sapte semne de ingrijorare pe care le arata angajatii cu astfel de probleme si ce poti face in aceasta privinta:

Semne de ingrijorare: Tipat, limbaj agresiv.
Ce inseamna: Hartuire.
Ce trebuie sa faci: Daca proprietarii afacerilor sau managerii asista sau invata despre comportamente care variaza de la remarci insensibile pana la crearea unui mediu de lucru ostil, este important sa se actioneze imediat. Descrie comportamentul nedorit si precizeaza consecintele in cazul in care angajatul continua sa aiba aceeasi atitudine.

Planificarile, reuniunile periodice precum sedintele saptamanale cu echipa sau comentariile trimestriale legate de performanta pot ajuta, de asemenea, managerii sa fie informati mereu cu privire la ce se intampla cu angajatii lor si le permite acestora sa rezolve probleme care ar naste alte probleme la randul lor.

Semne de ingrijorare: Calitatea slaba a muncii, lipsa de rezultate, evitarea responsabilitatii, productivitatea redusa.
Ce inseamna: Probleme legate de performanta.
Ce trebuie sa faci: Stai de vorba cu angajatul si dezvolta un plan de imbunatatire a muncii lui - asigurandu-te ca incluzi obiectivele detaliate. Planul ar trebui sa includa, de asemenea, un termen pentru finalizare. Daca angajatul nu indeplineste standardele stabilite si actiunile disciplinare nici atunci cand i se dau avertismente si deadline-uri, trebuie sa analizezi si sa decizi ce sa faci cu acel angajat. 

Semne de ingrijorare: Intarziere la serviciu, parasirea biroului devreme, pauze lungi de cafea, telefoane in care spune ca este bolnav si ca nu poate ajunge la serviciu.
Ce inseamna: Lipsa de moralitate, lipsa de motivare si incapacitatea de a duce la capat un angajament.
Ce trebuie sa faci: Daca situatia aceasta este izolata doar la unul dintre angajati, trebuie sa porti o discutie face-to-face cu acesta pentru a identifica problema si cauza acestui comportament. Daca se intampla unui departament sau intregii companii, gandeste-te sa faci un sondaj de opinie in care ei sa ramana anonimi, pentru a afla cauzele problemei. Leadership-ul prost inteles, lipsa training-urilor si procesele ineficiente, printre alte lucruri, pot avea un impact dezastruos asupra motivarii angajatilor.

Semne de ingrijorare: Atentie slaba, disparitii frecvente, deadline-uri incalcate, comportament ciudat, greseli dese, productivitate redusa.
Ce inseamna: Consumul de substante ilegale.
Ce trebuie sa faci: Adreseaza-te instantelor competente si celor care se ocupa de aceste cazuri si stabileste asteptari concrete. Este ideal ca firma ta sa ofere programe de asistenta unui angajat, program care are ca scop oferirea de ajutor personalului cu probleme care influenteaza negativ performanta in munca sau sanatatea acestuia. De asemenea, daca compania ta are o politica de lucru intr-un mediu sanatos, informeaza-ti acel angajat despre asta. Daca acel comportament continua, ar trebui sa incepi procesul disciplinar.

Semne de ingrijorare: Munca noaptea tarziu fara o cauza, somnul la birou, neimplicare in relatia cu colegii.
Ce inseamna: Probleme personale acasa.
Ce trebuie sa faci: Discuta cu angajatul si fa-i observatie in legatura cu comportamentul pe care il afiseaza si aminteste-i intr-o maniera prietenoasa care este comportamentul adecvat locului de munca. Gandeste-te chiar sa ii dai un timp liber pentru ca lucrurile sa se rezolve.

Semne de ingrijorare: Agresivitate fata de angajati sau conducere.
Ce inseamna: Posibilitatea aparitiei violentei la locul de munca.
Ce trebuie sa faci: Indiferent ca este vorba despre o amenintare sau chiar de actiune, agresivitatea trebuie oprita imediat. Aceasta situatie necesita masuri extreme pentru a-i proteja pe ceilalti angajati. Daca este nevoie, poti chiar sa chemi politia. Totodata, un terapeut poate sa rezolve problema.

Semne de ingrijorare: Izolare nespecifica fata de altii, exprimarea sentimentelor ca viata este lipsita de sens, donarea lucrurilor personale, neglijarea aspectului psihic, deteriorarea performantei muncii in mod brusc.
Ce inseamna: Depresii grave, ganduri de sinucidere.
Ce trebuie sa faci: Semnele de ingrijorare pentru suicid nu sunt totdeauna evidente, iar lista de mai sus este extrem de obositoare. Colegii acestui tip de angajat sunt cei mai potriviti sa observe. Daca exista vreo ingrijorare ca un angajat are potential sa provoace dezastru in jurul lui, apeleaza la un program special pentru acordarea ajutorului pentru angajati cu astfel de probleme, indiferent ca este un program propriu sau ca apelezi la specialisti care consiliaza angajatii.

Daca un angajator observa unul dintre aceste semne, primul pas pe care ar trebui sa il faci este sa stai de vorba cu angajatul, sa il intrebi daca este totul in regula. Adesea, un simplu gest de afectiune este suficient pentru a incepe o conversatie si pentru a incepe sa intelegi ce se intampla cu angajatii tai.



Tags: angajaticompanieingrijorare

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
12 Dec 2023
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Angajatii intra intr-o noua dinamica in 2022

de Florin Amariei
11 Ian 2022
Piata fortei de munca se va schimba radical in 2022, mai ales dupa ce angajatii vor realiza ca perioada de stagnare s-a incheiat si acum trebuie sa...

Sondaj. Principalele motive pentru care angajatii raman in firme

de Florin Amariei
20 Dec 2021
Un nou sondaj releva principalele motive pentru care angajatii raman in firme. Ar fi bine sa le avem in vedere! Primele trei criterii pe baza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]