Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfaturi folositoare pentru conducerea afacerilor de familie

de Victor Oancea 21 Iul. 2011 3643
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Multe afaceri sunt conduse in familie, de la afaceri mari la afaceri mici si afaceri de la domiciliu. Cu toate ca exista numeroase avantaje pe care acestea le presupun, exista si numeroase surse de conflict si provocari, probleme care se rasfrang asupra afacerilor si asupra relatiilor familiale.

O familie trebuie sa se mentina unita atat in viata personala cat si in cea profesionala. Pozitiile ocupate in cadrul firmei, ierarhia si problematica ei specifica sunt doua elemente care aduc situatii de conflict foarte tensionate.

Iata cateva sfaturi utile care sa va ajute sa va conduceti afacerile de familie intr-un mod optim:

1.    Comunicati des, in mod regulat. Comunicarea este primul pas si cea mai importanta cheie spre succes. Comunicati orice schimbare se intrevede in viitorul afacerii, idei noi, strategii pe care doriti sa le adoptati, probleme cu furnizorii, datorii banesti samd. Faptul ca va pastrati membrii familiei la curent cu orice modificare in cadrul afacerii le va da un sentiment de control, de buna-intelegere.

2.    Tineti o agenda cu orice problema, intalnire de afaceri, deadline. De multe ori, pe membrii familiei ne bazam mai mult decat pe alti angajati cu care nu ne inrudim. De si mai multe ori, ne asteptam ca acestia sa ne urmeze pas cu pas in afaceri, sa ne prezica urmatorul pas si sa gandeasca ce gandim si noi. Acest lucru nu se intampla, din pacate si atunci este nevoie sa impuneti o organizare riguroasa in cadrul firmei. Tocmai prin aceasta modalitate veti evita intarzieri, suprapuneri de program, lipsa sincronizarilor si implicit, foarte multe conflicte.

3.    Documentati-va cat de mult se poate. Foarte des se intampla sa mergem pe mana familiei atunci cand luam decizii, lansam produse, schimbam strategii de marketing, alegem o publicatie in care sa ne plasam reclamele samd. De cele mai multe ori, deciziile se pot dovedi neinspirate, insa ne este dificil sa refuzam o propunere sau o impunere. In acest caz, trebuie sa fie de comun acord luata decizia de a se apela la documentare si la personal specializat din domeniile de interes. Apelati la ajutor extern oricand se intrevede un posibil conflict si lasati problemele sa fie rezolvate de personal din afara:contabili, consultanti fiscali, consultanti juridici samd.




Tags: afaceri familieafaceri miciafaceri domiciliu

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]