de Florin Amariei
30 Sep. 2020
2532
Un studiu foarte important pentru afaceri a fost facut public miercuri. Acesta releva informatii importante precum faptul ca majoritatea consumatorilor sunt din ce in ce mai atenti cu modurile in care sunt folosite datele lor personale.
Vodafone a prezentat miercuri concluziile unui studiu care a implicat 1.200 de companii mici si medii din mai multe tari europene, realizat de la inceputul pandemiei pana in iulie 2020, cu scopul de a intelege mai bine principalele provocari cu care s-au confruntat aceste companii si modul in care digitalizarea a stat la baza rezilientei IMM-urilor in timpul crizei pandemice.
"57% dintre companiile mici si medii din toate sectoarele au inregistrat anulari ale comenzilor sau contractelor din cauza pandemiei, in timp ce 35% dintre IMM-uri au indicat faptul ca pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii si veniturilor. Companiile mici si medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari sanse de a identifica noi oportunitati de business in timpul pandemiei. Afacerile cu cel mai mare nivel de digitalizare si-au asigurat oportunitati cu o rata de cel putin doua ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai putin digitalizate", arata studiul.
Cu toate acestea, multe IMM-uri s-au confruntat cu bariere semnificative in ceea ce priveste adoptarea serviciilor digitale. Sansele ca aceste companii sa profite de avantajele noilor tehnologii sunt inca mult mai mici comparativ cu cele ale organizatiilor mai mari, chiar daca sunt conectate la internet in aceeasi masura. In ciuda beneficiilor digitalizarii, datele raportului DESI 2020 arata ca IMM-urile raman in urma companiilor mai mari in ceea ce priveste adoptarea aproape a tuturor tehnologiilor.
Cele mai mari decalaje sunt in digitalizarea proceselor organizationale interne, unde se poate castiga cel mai mult prin eficientizare.
"Companiile mici si medii joaca un rol important in economiile europene, dar acestea au fost deosebit de vulnerabile la criza pandemiei. Investind in IMM-uri si in transformarea lor digitala avem ocazia sa modelam redresarea economica a Europei intr-un mod care sa ofere schimbari durabile si de impact. Credem ca rezultatele studiului sunt foarte relevante pentru guverne in dezvoltarea de politici care sa asigure ca IMM-urile beneficiaza de ceea ce au nevoie pentru a se redresa. Acum este momentul sa sistematizam digitalizarea companiilor mici si medii si sa analizam modul in care Fondul de Redresare al UE poate fi cel mai bine utilizat la nivel national pentru a sprijini rezilienta si redresarea IMM-urilor", a declarat Mihnea Radulescu, director Enterprise Business Unit, Vodafone Romania.
Conform studiului Vodafone, exista o serie de motive pentru care companiile mici si medii au avut dificultati in a se digitaliza. 73% au declarat ca au intampinat dificultati cu implementarea noilor tehnologii, integrarea cu tehnologiile existente si cu procesele de business, migrarea de la vechile sisteme si retragerea vechilor tehnologii.
51% au spus ca au avut dificultati sa identifice tehnologiile potrivite sau furnizorul potrivit, iar 38% dintre companiile mici si medii au spus ca au avut nevoie de sprijin prin cursuri de instruire. 29% au indicat costul investitiilor in digitalizare ca fiind o bariera atunci cand au luat in calcul aceste transformari.
"Cu toate acestea, in timp ce firmele de tehnologie pot face mai mult pentru a-si face produsele si serviciile mai accesibile si, prin urmare, pentru a spori adoptarea acestora, guvernele pot juca un rol semnificativ pentru a sprijini accelerarea digitalizarii companiilor mici si mijlocii, cu beneficii economice si sociale pe mai departe. Rezultatele studiului evidentiaza complexitatea proiectarii de politici, ca raspuns, pentru un grup atat de eterogen, si ofera, de asemenea, informatii valoroase despre modul in care aceste provocari pot fi abordate in practica", mai releva studiul.
In fazele initiale ale crizei COVID-19, guvernele europene au prioritizat sprijinul acordat companiilor mici si medii prin introducerea de masuri de ajutor financiar pe termen scurt, pentru a atenua provocarile cu care s-au confruntat aceste companii. Studiul prezinta o serie de bune practici la nivelul mai multor tari. Urmatoarele politici au jucat un rol important, permitand IMM-urilor sa ramana reziliente in timpul crizei: acces gratuit sau la costuri reduse la instrumente si servicii digitale; granturi si vouchere; resurse informationale online; programe de training si sprijin direct.
Cercetarea arata in continuare ca guvernele nationale trebuie sa tina seama de provocarile cu care se confrunta companiile mici si mijlocii in procesul de digitalizare si ar trebui sa adopte un cadru clar de politici de digitalizare a IMM-urilor care: sa abordeze decalajele in ceea ce priveste disponibilitatea instrumentelor si tehnologiilor necesare pentru digitalizare, si anume conectivitate de mare viteza si instrumente si servicii digitale adecvate.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: studiuafaceridate personalevodafone