Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu. Noua generatie lucreaza doar ce-i place!

de Florin Amariei 23 Sep. 2021 1543
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un nou studiu releva ca generatie care intra acum in campul muncii alege locurile de munca care se conformeaza preferintelor personale. Succesul financiar nu mai cantaraste la fel ca inainte!

Conform studiului, 62% dintre reprezentantii generatiei Z considera implinirea personala ca fiind cea mai importanta in viata, urmata de independenta financiara (57%) si de sanatate (41%).
 
45% dintre participanti spun ca sunt mult mai atenti la cheltuielile pe care le fac, in vreme ce 25% dintre ei si-au propus sa investeasca mai mult ca anul trecut. De altfel, intentiile de investitii se remarca indeosebi in randul sexului masculin (33%), in comparatie cu reprezentantele sexului feminin (18%). Interesant este faptul ca intentiile de a investi se remarca mai mult in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16 si 18 ani (30%) decat in cazul celor de peste 21 de ani - doar 19% dintre acestia avand astfel de intentii.
 
"Tinerii din generatia Z (cei nascuti dupa 1995, n.r.) nu au in vedere economisirea doar in ideea clasica de a pune bani deoparte intr-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesati de incheierea unor asigurari. Ei vizeaza produse de asigurare cu economisire pe termen mediu si, de asemenea, vor sa faca rezerve pentru situatii neprevazute. Este o concluzie interesanta si imbucuratoare a acestui studiu, pentru ca ne arata faptul ca romanii din segmentul foarte tanar au un comportament matur si responsabil, in ceea ce priveste planificarea financiara", a declarat Sinziana Maioreanu, CEO al Aegon Romania si partener in cadrul cercetarii.
 
In ceea ce priveste produsele pe care tinerii le achizitioneaza, in prezent, cele de tip FMCG (bauturi racoritoare, batoane de ciocolata, snacks-uri, mancare comandata cu livrare) se numara printre consumabilele pe care acestia le cumpara, in continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.
 
Exista categorii unde preferintele de achizitie sunt dictate de sex, de varsta, de preferintele personale ori de resursele financiare, dupa cum urmeaza: jocurile video - 17% dintre baieti le cumpara la fel de des ca-n trecut (fata de 6% dintre fete), carti/audiobooks - 32% dintre fete le achizitioneaza la fel de des (vs. 25% dintre baieti), produse IT & gadgeturi - 35% dintre baieti le cumpara la fel de des (vs. 27% dintre fete), mancarea cu livrare - 37% mai mult in prezent fata de inainte de pandemie in randul celor peste 21 de ani (vs. 21% - 16-18 ani).
 
Comparativ cu anul trecut, a crescut numarul celor care au inceput sa cumpere mai mult din online decat din offline (18% fata de 12%), o ipoteza valida fiind ideea ca achizitiile online sunt un obicei accentuat post pandemie, potrivit autorilor cercetarii.
 
95% dintre tineri prefera sa utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarand ca fac peste 10 astfel de plati pe saptamana.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: studiutinerinoua generatiegeneratia z

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Noii tineri romani vor un singur de loc munca si program flexibil

de Florin Amariei
04 Ian 2022
Datele unei cercetari Deloitte arata ca tinerii romani din noua generatie si cea curenta vor un singur loc de munca si program flexibil. Prefera in...

Studiu. Consumatorii, nemultumiti de modul in care le sunt procesate datele personale

de Florin Amariei
15 Dec 2021
Un nou studiu releva ca mai multi consumatori sunt nemultumiti de modul in care le sunt procesate datele personale. Cercetarea de specialitate...

Studiu. Principalele provocari pentru companiile din Romania in 2021

de Florin Amariei
24 Nov 2021
Un nou studiu releva care au fost principalele provocari pentru companiile din Romania in 2021. Conform managerilor respondenti, cele mai...

Tinerii romani de pana in 40 de ani au 3 mari ingrijorari

de Florin Amariei
09 Sep 2021
O analiza efectuata recent in tara noastra arata ca tinerii romani de pana in 40 de ani (Gen Z si Millenials) au 3 mari ingrijorari: mediul, educatia...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
Idei de afaceri cu profit. 7 Afaceri de succes pentru tine
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]