Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu. Noua generatie lucreaza doar ce-i place!

de Florin Amariei 23 Sep. 2021 1589
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Un nou studiu releva ca generatie care intra acum in campul muncii alege locurile de munca care se conformeaza preferintelor personale. Succesul financiar nu mai cantaraste la fel ca inainte!

Conform studiului, 62% dintre reprezentantii generatiei Z considera implinirea personala ca fiind cea mai importanta in viata, urmata de independenta financiara (57%) si de sanatate (41%).
 
45% dintre participanti spun ca sunt mult mai atenti la cheltuielile pe care le fac, in vreme ce 25% dintre ei si-au propus sa investeasca mai mult ca anul trecut. De altfel, intentiile de investitii se remarca indeosebi in randul sexului masculin (33%), in comparatie cu reprezentantele sexului feminin (18%). Interesant este faptul ca intentiile de a investi se remarca mai mult in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 16 si 18 ani (30%) decat in cazul celor de peste 21 de ani - doar 19% dintre acestia avand astfel de intentii.
 
"Tinerii din generatia Z (cei nascuti dupa 1995, n.r.) nu au in vedere economisirea doar in ideea clasica de a pune bani deoparte intr-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesati de incheierea unor asigurari. Ei vizeaza produse de asigurare cu economisire pe termen mediu si, de asemenea, vor sa faca rezerve pentru situatii neprevazute. Este o concluzie interesanta si imbucuratoare a acestui studiu, pentru ca ne arata faptul ca romanii din segmentul foarte tanar au un comportament matur si responsabil, in ceea ce priveste planificarea financiara", a declarat Sinziana Maioreanu, CEO al Aegon Romania si partener in cadrul cercetarii.
 
In ceea ce priveste produsele pe care tinerii le achizitioneaza, in prezent, cele de tip FMCG (bauturi racoritoare, batoane de ciocolata, snacks-uri, mancare comandata cu livrare) se numara printre consumabilele pe care acestia le cumpara, in continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.
 
Exista categorii unde preferintele de achizitie sunt dictate de sex, de varsta, de preferintele personale ori de resursele financiare, dupa cum urmeaza: jocurile video - 17% dintre baieti le cumpara la fel de des ca-n trecut (fata de 6% dintre fete), carti/audiobooks - 32% dintre fete le achizitioneaza la fel de des (vs. 25% dintre baieti), produse IT & gadgeturi - 35% dintre baieti le cumpara la fel de des (vs. 27% dintre fete), mancarea cu livrare - 37% mai mult in prezent fata de inainte de pandemie in randul celor peste 21 de ani (vs. 21% - 16-18 ani).
 
Comparativ cu anul trecut, a crescut numarul celor care au inceput sa cumpere mai mult din online decat din offline (18% fata de 12%), o ipoteza valida fiind ideea ca achizitiile online sunt un obicei accentuat post pandemie, potrivit autorilor cercetarii.
 
95% dintre tineri prefera sa utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarand ca fac peste 10 astfel de plati pe saptamana.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: studiutinerinoua generatiegeneratia z

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

De ce un apartament tip studio este o alegere populara pentru tineri?

de Idei de afaceri
20 Nov 2023
Se pare ca lumea imobiliara se indreapta catre apartamentele tip studio, iar tinerii par sa imbratiseze aceasta schimbare cu bratele deschise. De ce?...

Noii tineri romani vor un singur de loc munca si program flexibil

de Florin Amariei
04 Ian 2022
Datele unei cercetari Deloitte arata ca tinerii romani din noua generatie si cea curenta vor un singur loc de munca si program flexibil. Prefera in...

Studiu. Consumatorii, nemultumiti de modul in care le sunt procesate datele personale

de Florin Amariei
15 Dec 2021
Un nou studiu releva ca mai multi consumatori sunt nemultumiti de modul in care le sunt procesate datele personale. Cercetarea de specialitate...

Studiu. Principalele provocari pentru companiile din Romania in 2021

de Florin Amariei
24 Nov 2021
Un nou studiu releva care au fost principalele provocari pentru companiile din Romania in 2021. Conform managerilor respondenti, cele mai...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]