Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Teama de a delega responsabilitati, motiv de esec
Dupa cum arata statisticile, doar o mica parte din firmele nou lansate pe piata reusesc sa ajunga in al doilea an de viata. Unul din motivele pentru care esueaza multe afaceri care au la baza o idee buna este teama antreprenorilor de a delega din responsabilitati.
In general, antreprenorii evita se delege fie pentru ca, in opinia lor, nimeni nu va putea sa indeplineasca diferite sarcini la fel de bine ca ei, fie pentru ca li se pare ca ar dura prea mult si ar fi prea complicat sa explice altcuiva cum trebuie realizate acele sarcini. Multi au insa impresia ca cedeaza cumva din autoritatea pe care o au daca deleaga spre o alta persoana o parte din responsabilitatile lor.Exista cateva caracteristici principale ale celor care nu deleaga. Printre acestea se numara faptul ca au avut o perioada de succes cu modul lor de a conduce, ceea ce a dus la o crestere a increderii in sine; fiecare activitate i se pare unica, urgenta, importanta si o trateaza cu implicare pentru ca ii place foarte mult ceea ce face; restul echipei, organizatiei sunt perceputi mai degraba ca mijloace sau ca parte a problemelor decat ca element care ajuta la rezolvarea problemelor; nu stie cum se deleaga si foarte probabil nu stie de existenta si nu cunoaste realele beneficii ale delegarii.
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Propriul meu plan de afaceri
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Inainte sa delege din responsabilitati un antreprenor trebuie sa ia in considerare doua aspecte: obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca pe termen scurt si preconditiile organizationale. La capitolul obiective, cel care deleaga trebuie sa aiba o discutie cu persoana care ii va prelua responsabilitatile si sa se asigure ca stie motivatia persoanei respective si riscurile care ar putea aparea. Trebuie sa comunice foarte clar cand este disponibil pentru a-i oferi asistenta si pentru consultatii periodice privind derularea activitatii delegate. Preconditiile organizationale se refera la faptul ca trebuie sa existe o discutie cu toata echipa firmei in care sa fie explicate implicatiile pe care le presupune delegarea asupra activitatii companiei, asteptarile fiecarei parti, comportamente recomandate si nerecomandate.
Cunostintele, abilitatile si stilul unui antreprenor sunt foarte diferite de cele ale unei persoane care vine in calitate de angajat si care poate avea mai multe cunostinte specializate dar probabil mai putin experienta, lidership sau deschidere catre risc. Delegarea responsabilitatilor insa este un proces care nu se poate face peste noapte ci mai intai ambele parti trebuie sa experimenteze cu succes anumite moduri de lucru.
Articole conexe
Managementul timpului - instrumente care te ajuta sa te organizezi mai bine
de Idei de afaceriManagementul timpului intr-o afacere: 5 trucuri pentru a nu pierde vremea inutil
de Idei de afaceriManagement de succes: 33 de instrumente vitale pentru antreprenori in 2018
de Alina ConstantinescuSolutii bune pentru implementarea managementului riscului in afaceri
de Stanciu IoanaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit