de Florin Amariei
14 Iul. 2020
3172
Conform unei companii din Romania, telemunca (WFH) reprezinta viitorul relatiilor de munca si va fi din ce in ce mai raspandit.
Work from home (WFH) a fost una dintre principalele lectii ale acestei perioade, un experiment dificil, dar care a generat si o serie de beneficii pentru angajati si, mai ales, pentru companiile care au fost pregatite pentru aceasta trecere, depunand eforturi pentru a se conforma noului context, cu atat mai mult cu cat, potrivit ultimelor date publicate de Eurostat, in 2019, un procent foarte mic din forta de munca din Uniunea Europeana (5,4%) era familiarizata cu telemunca, arata o analiza a integratorului de solutii IT Wizrom Software.
"Inainte de COVID-19, o parte din companii erau reticiente la ideea lucratului de la distanta, temandu-se de scaderea productivitatii sau de imposibilitatea de a controla calitatea activitatii angajatilor. Trecerea foarte rapida de la un mod de lucru la altul, facuta aproape peste noapte, a scos in evidenta diferentele dintre companiile care digitalizasera deja o parte a activitatii lor si cele care nu facusera acest pas", precizeaza Adrian Bodomoiu, Director General al companiei.
Perioada pandemiei a adus o perspectiva noua asupra lucrului remote. Numerosi angajati s-au declarat mai productivi pentru ca au putut lucra fara intreruperi, in timp ce altii au fost de parere ca au capatat mai mult timp pentru viata personala datorita faptului ca nu au mai petrecut timp in trafic. Din punct de vedere economic, lucrul de la distanta a generat si beneficii financiare: de exemplu, reducerea spatiului necesar pentru birouri si a costurilor cu chiria si intretinerea.
"Dupa ce ne-am acomodat la noua situatie, cu totii ne-am pus intrebarea cat de mult ar trebui sa mentinem aceasta decizie – a lucrului remote. Foarte multi experti sustin ca WFH va fi mai des intalnita in companiile din intreaga lume, inclusiv in Romania, cel mai probabil in conditii hibride, care imbina munca de la distanta cu prezenta fizica in birouri. Conditia esentiala este ca organizatiile sa implementeze tool-urile tehnologice care sa faca posibila productivitatea angajatilor remote, tool-uri precum solutii de colaborare si videoconferinta si programe ERP, de contabilitate si de self-service HR disponibile de la distanta (via web sau aplicatii mobile)", adauga Bodomoiu.
Potrivit unui studiu realizat de organizatia Colliers International, publicat in luna mai, 70% dintre romani si-au exprimat dorinta de a munci de acasa, cateva zile pe saptamana, odata cu relaxarea masurilor pentru prevenirea raspandirii coronavirusului. Conform datelor centralizate, 60% dintre cei chestionati au fost de acord ca lucrul la distanta ar fi util cel putin o zi sau doua pe saptamana, in timp ce 10% au declarat ca si-ar dori sa lucreze chiar 3-4 zile de acasa.
Telemunca in Romania
Activitatea profitabila a unei firme depinde foarte de mult de echipa cu care lucrati. Conditiile de munca, de salarizare, de motivare, de securitate etc. sunt factori care contribuie extrem de mult la calitatea muncii depuse in firma. Pentru ca va doriti o activitate profitabila, poate ar trebui sa tineti cont si de urmatoarele tendinte legate de forta de munca: In prezent 77% dintre firmele din lumea intreaga permit deja o forma de
telemunca
In 2030 generatia “millennials” (nascuti intre 1981 si 1996) va ocupa 75% din joburile de pe piata! Iar pentru ei, un job, pe langa beneficii de tip material si conditii care-i ajuta sa adopte un stil de viata sanatos, trebuie sa le aduca flexibilitate si diversitate! Pentru reprezentantii acestei generatii, cele mai interesante joburi sunt cele in sfera non-profit, IT, management, comunicare, marketing. Adica exact acele tipuri de activitati care permit telemunca!
Legea nr. 81 din 30 martie 2018 reglementeaza modalitatea de desfasurare a activitatii de catre salariat in regim de telemunca.
Legea este aplicabila in domeniile de activitate in care este posibila desfasurarea activitatii in regim de telemunca.
Fiind vorba de un concept relativ greu acceptat in societatea romaneasca (doar 0,4% dintre firme folosesc telemunca! este nevoie de o prezentare detaliata a fenomenului reglementata prin Legea 81/2018.
Aflati raspunsuri clare si concrete la intrebarile legate de implementarea eficienta a telemuncii:
-
Cum se poate implementa intern Legea nr. 81/2008 privind activitatea de telemunca?
-
Care sunt masurile/etapele pe care trebuie sa le parcurga compania?
-
Exista un model de act aditional care poate fi luat in calcul?
-
Cresc costurile angajatorului odata cu asigurarea conditiilor de telemunca?
-
Ce spune practica? Este posibila cresterea eficientei angajatilor care lucreaza in sistemul de telemunca?
Optimizati activitatea echipei dvs., in deplina cunostinta de cauza, folosind telemunca!
Va ajuta:
-
sa cunoasteti toate aspectele legate de telemunca
-
sa evitati erori inerente la inceput de drum
-
sa lucrati profesionist
-
sa eliminati riscul amenzilor pentru incalcarea legii in vigoare.
Antrenati-va corect pentru viitoarea forta de munca ce se va angaja in firma dvs.!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: telemuncaviitorromaniacompanie