de Florin Amariei
09 Sep. 2021
1762
O analiza efectuata recent in tara noastra arata ca tinerii romani de pana in 40 de ani (Gen Z si Millenials) au 3 mari ingrijorari: mediul, educatia si coruptia.
Astfel de date pot constitui un real insight pentru cei care vor sa cladeasca afaceri cu impact social sau vor sa se dezvolte prin investitii de tip CSR in anumite sectoare ale economiei nationale.
Pandemia de COVID-19 a creat incertitudine cu privire la viitorul financiar al celor doua generatii, astfel ca 44% dintre romanii Millennials sunt stresati in cea mai mare parte a timpului, usor peste media globala de 41%. In cazul Generatiei Z, 51% dintre respondentii din Romania spun ca sunt stresati aproape permanent, comparativ cu media globala de 46%.
Cei mai importanti factori de stres sunt resimtiti mult mai intens in Romania in comparatie cu media la nivel global, mai arata studiul. Astfel, pentru Millennials, sursele principale de stres sunt situatia financiara pe termen lung (61% in Romania vs. 46% la nivel global), bunastarea familiei (57% dintre romani vs. 46% la nivel global), locul de munca si perspectivele de cariera (56% vs. 41%), starea de sanatate fizica si mentala (51% vs. 33%). Pentru Generatia Z, principalul factor de stres este legat de bunastarea familiei (66% in Romania vs. 47% global), urmat de aspectele ce tin de cariera (62% vs. 50%), situatia financiara pe termen lung (58% vs. 48%) si starea de sanatate fizica si mentala (48% vs. 35%).
Conform studiului, in tara noastra, 80% dintre Millennials si 88% din cei din Generatia Z spun ca pandemia i-a determinat sa actioneze pentru a-si imbunatati viata proprie (fata de 71%, respectiv 70%, la nivel global) si a comunitatii din care fac parte (68% dintre Millennials, 78% din Generatia Z). La nivel global, procentele sunt mult mai mici, cu aproape 20 de puncte procentuale in cazul Generatiei Z. In contextul pandemiei, 84% dintre tinerii romani din ambele generatii spun ca au respectat recomandarile autoritatilor in domeniul sanatatii publice (mai mult de zece puncte procentuale peste media globala).
Ajuns la cea de-a zecea editie, studiul Deloitte Global Millennial and Gen Z Survey a fost efectuat in randul a peste 14.500 de exponenti ai Generatiei Millennials (nascuti intre ianuarie 1983 si decembrie 1994) si a aproximativ 8.500 exponenti ai Generatiei Z (nascuti intre ianuarie 1995 si decembrie 2003) din 45 de tari din intreaga lume. Printre intervievati sunt atat angajati cu functii executive in organizatii mari, cat si persoane angajate pe baza de proiect (gig), voluntari sau someri, absolventi de studii medii si universitare, dar si persoane care nu au absolvit aceste forme de invatamant (in special in cazul celor din Generatia Z).
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: tineri romanitineri 40 de anigen zmillenialsingrijorari tineri romani