Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Top 7 greseli comise in interactiunea cu un client

de Maria Nicutar 18 Mai. 2011 6295
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Greselile comise cel mai des in interactiunea cu clientii. Cum ii tratam si de ce este atat de important sa asiguram satisfactia fiecaruia.

Clientul este centrul oricarei afaceri, intrucat ne raportam la dorintele si nevoile sale in luarea deciziilor, schimbam politica de pret cand nu mai este satisfacut, iar neglijenta cu care interactionam cu el ne costa bani grei. Fiecare client atrage altii daca asiguram o calitate sporita a serviciilor si produselor oferite. Aceasta este regula de aur in orice afacere. Un serviciu nefolositor nu se va vinde, necontand eforturile depuse cu promovarea sa. Abordati o politica orientata catre calitate si onestitate.

O a doua regula de baza pentru mentinerea unei clientele fidele este atentia pe care le-o acordam, respectul cu care ii tratam si promptitudinea cu care le raspundem la nevoi, dorinte si intrebari. Pastrarea legaturii cu acestia ne sporesc sansele de a le castiga loialitatea si le imprima sentimentul ca sunt valorosi pentru firma.

Iata cateva greseli care indeparteaza clientii de firma:

1.    Lipsa de informare asupra nevoilor si dorintelor clientului.  Acesta trebuie privit ca o entitate complexa, in permanenta schimbare si cautare de inovatie, imbunatatiri si diversificare. Stagnarea indelungata pe un numar limitat de servicii aduce cu sine pierderea clientilor.

2.    Antreprenorii si managerii nu isi fac timp sa discute cu cei care le utilizeaza serviciile sau produsele. Comunicarea regulata si feedback-ul primit sunt componente  importante care stau la baza inovatiei si schimbarilor benefice. Criticile clientilor, sugestiile si recomandarile trebuie acceptate si tratate cu obiectivitate.

3.    Interactiunea clientilor cu angajati nepregatiti
, care nu cunosc indeajuns serviciile pe care le promoveaza distruge imaginea firmei si indeparteaza clientii. Pastrati personalul pregatit pentru posturile detinute, asigurati-va ca sunt in pas cu schimbarile din cadrul firmei si poseda abilitati de customer service.

4.    O politica de pret care nu a fost stabilita in mod corect si se afla in neconcordanta cu nivelul pietei sau care nu reflecta calitatea adevarata a serviciilor/produselor  oferite va inlatura clientii.

5.    Clientii nu sunt serviti cu promptitudine. Fie ca vorbim de intarzierea livrarii produselor sau a oferirii de raspuns  la intrebari si solicitari, clientii nu vor fi multumiti si se vor simti tratati cu lipsa de respect si de profesionalism.

6.    Promovarea serviciilor unei firme prin intermediul unui website care nu este user-friendly nu va atrage clientala
. Website-ul trebuie sa fie usor de accesat, de utilizat, sa dea informatii cat mai complete si clare si de ce nu, cu un design atragator.

7.    Adoptarea unei atitudini prea familiare
sau prea intrusive nu va va ajuta sa castigati sau sa va pastrati clientii. Pastrati un limbaj profesional in interactiunea cu acestia si nu ii bombardati cu telefoane sau e-mail-uri. Informati-i in mod regulat asupra schimbarilor serviciilor pe care le oferiti si pe care le folosesc, promotiilor existente, discounturilor de care pot beneficia.


Tags: interactiune clientcustomer serviceclienti fidelifidelizare clienti

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Crezi ca stii regulile in customer service? Afla esentialul!

de Adela Simonescu
24 Apr 2013
Una dintre cele mai mari provocari pentru antreprenori de pretutindeni este cea referitoare la satisfacerea nevoilor si dorintelor clientilor. Si de...

6 fraze magice in customer service!

de Adela Simonescu
27 Mar 2013
Eforturile de customer service raman unele dintre cele mai importante aspecte in care investim bani si timp si personal de calitate. Si eforturile de...

3 secrete majore in customer service

de Maria Nicutar
06 Dec 2011
Customer service-ul este instrumentul pe care ne laudam ca il folosim in fiecare zi. Nu este total adevarat si este total neadevarat pentru anumite...

Customer service in cuvintele potrivite

de Maria Nicutar
18 Mai 2011
Noile tendinte din sfera antreprenoriala si economica in general arata un interes din ce in ce mai mare pentru o interactiune perfecta cu clientul....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]