Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Top 7 greseli comise in interactiunea cu un client
Greselile comise cel mai des in interactiunea cu clientii. Cum ii tratam si de ce este atat de important sa asiguram satisfactia fiecaruia.
Clientul este centrul oricarei afaceri, intrucat ne raportam la dorintele si nevoile sale in luarea deciziilor, schimbam politica de pret cand nu mai este satisfacut, iar neglijenta cu care interactionam cu el ne costa bani grei. Fiecare client atrage altii daca asiguram o calitate sporita a serviciilor si produselor oferite. Aceasta este regula de aur in orice afacere. Un serviciu nefolositor nu se va vinde, necontand eforturile depuse cu promovarea sa. Abordati o politica orientata catre calitate si onestitate.O a doua regula de baza pentru mentinerea unei clientele fidele este atentia pe care le-o acordam, respectul cu care ii tratam si promptitudinea cu care le raspundem la nevoi, dorinte si intrebari. Pastrarea legaturii cu acestia ne sporesc sansele de a le castiga loialitatea si le imprima sentimentul ca sunt valorosi pentru firma.
Iata cateva greseli care indeparteaza clientii de firma:
1. Lipsa de informare asupra nevoilor si dorintelor clientului. Acesta trebuie privit ca o entitate complexa, in permanenta schimbare si cautare de inovatie, imbunatatiri si diversificare. Stagnarea indelungata pe un numar limitat de servicii aduce cu sine pierderea clientilor.
2. Antreprenorii si managerii nu isi fac timp sa discute cu cei care le utilizeaza serviciile sau produsele. Comunicarea regulata si feedback-ul primit sunt componente importante care stau la baza inovatiei si schimbarilor benefice. Criticile clientilor, sugestiile si recomandarile trebuie acceptate si tratate cu obiectivitate.
3. Interactiunea clientilor cu angajati nepregatiti, care nu cunosc indeajuns serviciile pe care le promoveaza distruge imaginea firmei si indeparteaza clientii. Pastrati personalul pregatit pentru posturile detinute, asigurati-va ca sunt in pas cu schimbarile din cadrul firmei si poseda abilitati de customer service.
4. O politica de pret care nu a fost stabilita in mod corect si se afla in neconcordanta cu nivelul pietei sau care nu reflecta calitatea adevarata a serviciilor/produselor oferite va inlatura clientii.
5. Clientii nu sunt serviti cu promptitudine. Fie ca vorbim de intarzierea livrarii produselor sau a oferirii de raspuns la intrebari si solicitari, clientii nu vor fi multumiti si se vor simti tratati cu lipsa de respect si de profesionalism.
6. Promovarea serviciilor unei firme prin intermediul unui website care nu este user-friendly nu va atrage clientala. Website-ul trebuie sa fie usor de accesat, de utilizat, sa dea informatii cat mai complete si clare si de ce nu, cu un design atragator.
7. Adoptarea unei atitudini prea familiare sau prea intrusive nu va va ajuta sa castigati sau sa va pastrati clientii. Pastrati un limbaj profesional in interactiunea cu acestia si nu ii bombardati cu telefoane sau e-mail-uri. Informati-i in mod regulat asupra schimbarilor serviciilor pe care le oferiti si pe care le folosesc, promotiilor existente, discounturilor de care pot beneficia.
Articole conexe
Crezi ca stii regulile in customer service? Afla esentialul!
de Adela Simonescu6 fraze magice in customer service!
de Adela Simonescu3 secrete majore in customer service
de Maria NicutarCustomer service in cuvintele potrivite
de Maria NicutarAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit