Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transparency International Romania a lansat studiul "Integritatea in mediul de afaceri in Romania"

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Potrivit Transparency International Romania, in mediul de afaceri romanesc preocuparea pentru etica este mai degraba rezultatul prezentei companiilor straine decat al constientizarii nevoii de integritate. LUni a fost lansat studiul cu tema "Integritatea in mediul de afaceri din Romania".

Potrivit Studiului, au iesit la iveala rezultate care spun ca doar 117 (dintre care 80 de procente sunt cu capital strain) dintre 631 de companii analizate, au cod de etica publicat pe site-ul propriu. In tot acest timp, restul de 514 nu se afirma ca detinand un interes aparte pentru un mod mai transparent de a face afaceri.

"Este posibil ca dintre cele 514 companii unele sa aiba un astfel de cod, dar sa nu fie public. Aceasta situatie ar putea fi interpretata ca lipsa de transparenta sau ca o neintelegere a rolului unui astfel de document", se arata in studiu.

"Analizand dispunerea geografica a firmelor ce publica pe pagina proprie de internet un cod de etica, putem constata numarul mare de companii situate in Municipiul Bucuresti (circa 68,6% din totalul de companii ce fac public un cod de etica) si prezenta mai slaba a acestor coduri in cazul companiilor din alte regiuni", mai releva studiul.

Victor Alistar, director executiv al Transparency Romania, a declarat ca este nevoie de o responsabilitate reciproca a sectorului public si a celui de afaceri pentru a schimba modul in care se intampla lucrurile in Romania si ca, mai devreme sau mai tarziu, cei care nu investesc in aceasta directie vor ajunge la concluzia ca aceea va fi calea, asa incat o investitie intr-o abordare sigura pentru reputatie si conservarea pietelor, mai ales in urma crizei economice, ar putea sa fie modul "in care in mod sigur se face business-ul", noteaza Agerpres.

Cercetarea a fost realizata in cadrul proiectului "Impreuna pentru integritate, responsabilitate sociala si dezvoltare durabila", proiect cofinantat din Fondul Social European si desfasurat pe parcursul a 4 luni, in intervalul august-noiembrie, luandu-se in calcul un esantion de 631 de companii cu activitatea in Romania.


Tags: integritate afacerietica afaceriafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]