Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Trei reguli pentru a face o intreprindere formidabila

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cautarea de date fiabile privind excelenta intreprinderilor scoate la iveala principii surprinzator de simple, dupa cum ne arata Mumtaz Ahmed si Michael E. Raynor, doi consultanti de la Harvard Business Review.

 
O buna parte din consilierile strategice si manageriale la care recurg conducatorii de intreprinderi se dovedesc prea putin fiabile si, de multe ori, lipsite de pragmatism. Cei care cauta sa-i ghideze subestimeaza intr-adevar rolul hazardului. Unii guru trag astfel concluzii categorice pornind de la intreprinderi ale caror rezultate exceptionale pot proveni din fluctuatii aleatorii. In astfel de cazuri, managerii vorbesc cu mandrie despre reusite care nu sunt probabil decat fructul unor coincidente fericite.
 
Din pacate, prea putini ofera raspunsuri stiintific credibile la problemele fundamentale pe care si le pun managerii cu privire la performantele de exceptie: care sunt intreprinderile care merita efortul de a fi studiate? Ce face din ele cazuri aparte? Este posibil de urmat exemplul lor?
 
Frustrati de lipsa unor cercetari riguroase, Mumtaz Ahmed si Michael E. Raynor, doi consultanti de la Harvard Business Review, au intreprins un studiu statistic pe mii de intreprinderi si au identificat in cele din urma cateva sute dintre ele a caror reusita pe o lunga perioada merita sa fie considerata drept realmente exceptionala. 
 
In urma acestui studiu, ei au facut o descoperire surprinzatoare, si anume ca numeroasele si variatele alegeri care au facut ca anumite intreprinderi sa fie formidabile aveau in comun trei reguli (si doar trei), care par a fi elementare:
1. Sa faci mai bun, inainte de a face mai putin scump - cu alte cuvinte, sa te lupti pe alte criterii de diferentiere decat pretul.
2. Cifra de afaceri, inaintea costurilor -  altfel spus sa privilegiezi cresterea randamentului, mai degraba decat reducerea costurilor.
3. Nu exista alta regula - deci, schimbati tot ceea ce trebuie, astfel incat sa urmati regulile 1 si 2.
Aceste reguli nu impun comportamente specifice si nu sunt nici strategii generale.
 
Sunt concepte fundamentale pornind de la care intreprinderile si-au construit formidabila lor reusita de-a lungul mai multor ani. Cum au ajuns conducatorii acestor intreprinderi sa le adopte? Cei doi cercetatori marturisesc ca nu au nici cea mai mica idee, la fel cum nu stiu daca respectivii manageri le-au urmarit cu constiinciozitate. Cu toate acestea, regulile simple de mai sus pot fi utilizate pentru a-i ajuta pe conducatorii de azi (si de maine) sa creasca probabilitatea ca propriile firme sa realizeze, la randul lor, performante de exceptie pe durata catorva decenii. 
 


Tags: managementexcelentaprincipiidiferentierepretcifra de afacericosturi

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]