Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Unde duc conflictele iscate in cadrul afacerii tale?

de Teo Manole 21 Ian. 2015 2542
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Managerii trebuie sa transmita valori legate de toleranta si de comunicare deschisa astfel incat conflictele sa fie solutionate atunci cand apar.

Iata unde pot duce conflictele iscate in cadrul afacerii tale:

1. Eficienta scazuta a muncii
Printre consecintele conflictelor la locul de munca se numara productivitatea scazuta, tradusa in timp pierdut. Astfel, un angajat implicat intr-un conflict pierde un anumit numar de ore din timpul pe care ar trebui sa il aloce in mod normal lucrului. ii va lua mai mult timp sa realizeze sarcinile zilnice.

2. Motivatia scazuta a muncii
Conflictele nerezolvate afecteaza in mare masura motivatia in munca a angajatilor. Studiile realizate pe acest subiect arata ca armonia de la serviciu si relatia cu colegii sunt factori extrem de importanti pentru satisfactia in munca resimtita de un angajat. Spiritul de initiativa, dorinta de a indeplini sarcinile mai bine si mandria de a lucra pentru o firma se topesc incet, incet in prezenta conflictelor.

3. Necesitatea restructurarilor
Un alt efect al conflictului este reimpartirea atributiilor intre angajati, pentru a reduce interactiunea dintre cei aflati in conflict. Din nefericire, munca astfel restructurata este, de obicei, mai putin eficienta decat era initial. Angajatii primesc noi atributii, pentru care nu au fost pregatiti.

Trebuie sa realizeze ore suplimentare pentru care de multe ori nu sunt platiti. Eficienta in munca scade, la fel si satisfactia in munca sau loialitatea fata de firma. Stresul cauzat de conflict duce la pierderea motivatiei,
implicit la slaba productivitate a angajatului, si la absenteism.

4. Capacitatea de decizie
Un alt factor care duce la pierderi in companii este performanta scazuta la nivel de management. Pentru a pastra productivitatea si calitatea deciziilor echipei de manageri la firmele cu minimum 50 de angajati, este nevoie de inca un manager in plus la o echipa de sase. Acest lucru inseamna o crestere semnificativa a costurilor de Management.

Costul conflictelor se reflecta si la nivelul deciziilor luate de angajati. Atunci cand sunt implicati in conflicte, indivizii iau decizii mult mai greu. De asemenea, altercatiile intre angajati conduc la ascunderea sau la distorsionarea informatiilor, iar luarea deciziilor se poate transforma intr-un concurs de putere. Se estimeaza ca amanarea deciziilor poate cauza pierderi de pana la 200% din salariul managerilor implicati.

5. Alte costuri
Pe langa tipurile de cost amintite mai sus, mai exista alte costuri precum furtul, daunele sau sabotajul, cauzate de conflictele la locul de munca. De asemenea, mai sunt costurile legate de asigurari de sanatate, pierderea credibilitatii
companiilor.



Tags: afaceriafacereconflicteangajatimanageri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

3 metode de imbunatatire a performantei manageriale

de Idei de afaceri
13 Mai 2024
Intr-un mediu de business atat de competitiv, perfomanta manageriala poate face diferenta dintre un business de succes si unul mediocru. Totusi,...

6 lucruri pentru bucataria de la locul de munca care sporesc bunastarea angajatilor

de Idei de afaceri
20 Feb 2024
Esti in cautare de noi modalitati de a stimula fericirea si productivitatea angajatilor tai? Pe masura ce organizatiile de toate marimile recunosc...

Cum sa atragi cei mai buni angajati pentru noua ta afacere

de Idei de afaceri
29 Apr 2024
Initierea unui business este un eveniment important in viata fiecarui antreprenor. Prima afacere poate fi comparata, cu usurinta, cu prima dragoste,...

Managerii estimeaza o crestere in urmatorele trei luni in constructii

de Bianca Tila
28 Iun 2023
Managerii romani estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul pentru urmatorele trei luni, potrivit datelor publicate de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]