Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2 etape esentiale in planificarea vanzarilor

61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Previziunea vanzarilor este un proces important pentru cele mai multe afaceri, iar cei care estimeaza cifrele apropiate de realitate pot obtine avantaje importante in fata concurentilor.

1. Precizeaza ipotezele de la care pornesti

Un aspect esential in planificarea vanzarilor este sa definesti ipotezele de la care pornesti. Cele mai importante dintre acestea sunt:
- orizontul de timp;
- produsele si serviciile pentru care faci planificarea;
- sursa informatiei;
- modul de calcul.

De exemplu, poti planifica vanzarile pentru produsul principal al afacerii tale pentru urmatorul an. Sursa de informare sunt rapoartele de vanzari din ultimii trei ani, previziuni la nivelul pietei din studii de specialitate.

Modul de calcul este unul istoric, adica faci media cresterii (pozitiva sau negativa) din ultimii trei ani si obtii un factor pe care il aplici vanzarilor inregistrate in anul trecut.

Este indicat sa precizezi ipotezele intr-un document atasat celui cu calculele astfel incat persoanele interesate sa poata vedea cum ai ajuns la anumite cifre.

Asaza-te in locul persoanelor care vor primi raportul si incearca sa anticipezi intrebarile lor. Aceste explicatii iti pot fi utile si tie,
de exemplu, peste cativa ani, atunci cand vrei sa vezi cum ai realizat planificarea si nu mai retii toate detaliile.

2. Defineste categorii simple

Pentru a fi mai usor sa planifici vanzarile, este indicat sa le imparti in categorii simple, usor de estimat. De exemplu,daca ai o afacere in productie si realizezi mai multe tipuri de produse, planifica vanzarile pe fiecare produs in parte. Astfel, va fi mai usor sa realizezi comparatii si sa eviti erori in previziuni.

De asemenea, daca ai produse similare, dar cu preturi diferite, e bine sa le planifici separat. La final, aduna toate veniturile, pe fiecare categorie de produs identificata si astfel obtii totalul vanzarilor.

Astfel, vei avea atat informatii detaliate, pe fiecare produs si vei obtine o imagine de ansamblu realista pentru produsele sau serviciile tale. Categoriile te vor ajuta si pe parcursul anului, cand compari volumele estimate cu cele vandute si modul in care au variat preturile.



Tags: vanzariplnificarea vanzarilorvenituriafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]