Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
2 etape esentiale in planificarea vanzarilor
Previziunea vanzarilor este un proces important pentru cele mai multe afaceri, iar cei care estimeaza cifrele apropiate de realitate pot obtine avantaje importante in fata concurentilor.
1. Precizeaza ipotezele de la care pornestiCresterea prepelitelor japoneze
Propriul meu plan de afaceri
Cultura de sofran
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Un aspect esential in planificarea vanzarilor este sa definesti ipotezele de la care pornesti. Cele mai importante dintre acestea sunt:
- orizontul de timp;
- produsele si serviciile pentru care faci planificarea;
- sursa informatiei;
- modul de calcul.
De exemplu, poti planifica vanzarile pentru produsul principal al afacerii tale pentru urmatorul an. Sursa de informare sunt rapoartele de vanzari din ultimii trei ani, previziuni la nivelul pietei din studii de specialitate.
Modul de calcul este unul istoric, adica faci media cresterii (pozitiva sau negativa) din ultimii trei ani si obtii un factor pe care il aplici vanzarilor inregistrate in anul trecut.
Este indicat sa precizezi ipotezele intr-un document atasat celui cu calculele astfel incat persoanele interesate sa poata vedea cum ai ajuns la anumite cifre.
Asaza-te in locul persoanelor care vor primi raportul si incearca sa anticipezi intrebarile lor. Aceste explicatii iti pot fi utile si tie,
de exemplu, peste cativa ani, atunci cand vrei sa vezi cum ai realizat planificarea si nu mai retii toate detaliile.
2. Defineste categorii simple
Pentru a fi mai usor sa planifici vanzarile, este indicat sa le imparti in categorii simple, usor de estimat. De exemplu,daca ai o afacere in productie si realizezi mai multe tipuri de produse, planifica vanzarile pe fiecare produs in parte. Astfel, va fi mai usor sa realizezi comparatii si sa eviti erori in previziuni.
De asemenea, daca ai produse similare, dar cu preturi diferite, e bine sa le planifici separat. La final, aduna toate veniturile, pe fiecare categorie de produs identificata si astfel obtii totalul vanzarilor.
Astfel, vei avea atat informatii detaliate, pe fiecare produs si vei obtine o imagine de ansamblu realista pentru produsele sau serviciile tale. Categoriile te vor ajuta si pe parcursul anului, cand compari volumele estimate cu cele vandute si modul in care au variat preturile.
Articole conexe
INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a crescut cu 8,1%
de Bianca TilaVanzarile si profitul grupului care detine marca Gucci scad
de Bianca TilaRomania se numara printre tarile UE cu cea mai puternica crestere a vanzarilor cu amanuntul in luna noiembrie
de Bianca TilaVanzarile H&M au fost sub asteptari
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit