In mod evident, fiecare companie doreste sa creasca marjele de profit, deoarece exista un impact direct in linia de fund, insa exista cinci mituri care trebuie sa fie eliminate in scopul stapanirii marjelor.
Iata care sunt cele cinci mituri:
1. Cresterea marjelor poate fi realizata doar prin reducerea costurilor
Prea des incercam sa reducem cheltuielile ca o modalitate de reducere a marjelor, cautand eliminarea anumitor costuri. Acest lucru duce de multe ori la o marja mai mica, deoarece calitatea a ceea ce oferim diminueaza si nu suporta costurile suplimentare pentru a remedia acest lucru.
2. Cresterea marjelor poate fi realizata numai prin cresterea preturilor
Dupa cum am mentionat mai sus, putem creste marjele prin reducerea costurilor, dar nu trebuie sa fie singura maneta pe care incercam sa o tragem. Cand cautam sa crestem marjele prin reducerea costurilor, trebuie sa ne asiguram ca atat calitatea produselor si a serviciilor, cat si reputatia noastra raman intacte.
3. Ar trebui sa compari marjele de profit ale afacerii tale cu cele ale concurentilor
Nu ar trebui! Scopul tau in fiecare tranzactie ar trebui sa fie maximizarea marjelor tale prin tragerea diferitelor parghii de profit. Nu se pot compara marjele afacerii tale cu marjele altor organizatii, pentru ca tu nu stii modelele lor de stabilire a preturilor sau structura costurilor.
4. Marjele de profit si de marcare sunt aceleasi
Nu sunt! Marja de profit este profit la fel ca un procent din venituri. Procentajul profitului este profit la fel ca un procentaj din costuri. Un alt metric este marja banilor, care nu este exprimata in procente.
5. Avem nevoie sa stabilim o marja minima de profit pentru tot ceea ce vindem
Acest lucru nu este neaparat adevarat. Unele organizatii folosesc criterii diferite, cum ar fi locul intai sau al doilea in orice piata ori o cerinta specifica profitabilitatii. Provocarea setarii unei marje minime de profit (sa spunem 50%) nu poate fi atinsa in cadrul unor industrii sau piete. Sau chiar mai rau, ai putea atinge targetul si nu ai sti niciodata daca ai fi putut realiza o marja de profit mai mare.
Pentru a maximiza marjele, exista 9 niveluri diferite de profit pe care le poti adopta:
1. Pretul si termenele de plata
2. Procurarea si gestionarea furnizorilor
3. Costul bunurilor vandute
4. Alimentarea optimizarii lantului
5. Cresterea consumatorilor si retentia
6. Imputernicirea angajatilor si retentia
7. Recunoasterea brandului
8. Excelenta operationala
9. Inovare si colaborare.
Respectand aceste sfaturi, vei reusi sa cresti marjele. Ar trebui sa nu iei in considerare miturile, acestea fiind la tot pasul, insa nu inseamna ca sunt neaparat adevarate.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriprofitafaceri profitabilemanagement financiarmarje profitsfaturi