de Andrioae Ruxandra
05 Iul. 2014
3338
Vrei ca vanzarile tale sa creasca in mod constant? Atunci concentreaza-te pe captarea atentiei a cat mai multor clienti. Cele mai bune vanzari sunt cele pe care le faci clientilor fideli.
Te poti gandi asa: afacerea ta se desfasoara intr-o locatie dintr-un oras mic cu o populatie de 1.000 de oameni, tu vinzi pinioane tuturor celor din acel oras, fie ca este barbat, femeie sau copil – astfel, tu ti-ai vandut marfa. Afacerea ta cu pinioane s-a vandut si nu mai exista, pentru ca oamenii au deja ceea ce le-ai vandut. Trebuie sa faci in asa fel incat sa le oferi oamenilor in mod continuu ceea ce au nevoie fara ca demersul afacerii tale sa se opreasca.
Daca te vei concentra pe vanzarile destinate clientilor tai, vei fi capabil sa cresti vanzarea pinioanelor in mod surprinzator. Aceste cresteri te vor ajuta sa le arati clientilor loialitatea. Poti incerca urmatoarele idei pentru cresterea vanzarilor:
1. Stimularea angajatilor
Motiveaza-ti personalul care se ocupa de vanzari sa vanda continuu. De ce atat de multe afaceri isi stimuleaza personalul care se ocupa de vanzari? Pentru ca angajatii responsabili cu vanzarile lucreaza sub presiune si trebuie rasplatiti, intr-un fel sau altul. Niciodata vreo firma n-o sa dea rezultate insistand pana la limita asupra personalului sa faca vanzari.
2. Incurajeaza-ti clientela sa cumpere
In general, vanzarile mari implica faptul de a avea produse sau servicii pe care sa le faci atractive, astfel incat clientul sa le cumpere. Adaugarea mai multor produse langa produsele tale obisnuite nu iti va creste vanzarile prea mult. Pentru a vinde pana la capat, clientul trebuie sa fie convins sa cumpere.
3. Cele doua categorii de clienti
Aici ar trebui sa fie cateva diferente clare si evidente intre clientii obisnuiti si alti clienti - o diferenta pe care clientii dintai o percep pe masura ce le arati ca sunt valorosi pentru tine. Cum te poti astepta la loialitate din partea clientilor din moment ce toti clientii sunt tratati ca fiind ”oricine”? Exista multe cai prin care le poti arata clientilor tai obisnuiti ca sunt valorosi pentru tine.
4. Infiinteaza un program de multumire a clientilor
Suntem familiarizati cu programele de recompensare a clientilor pe care multe companii le pun in aplicare. Aceste programe sunt ca acelea oferite de onomasticile clientilor sau ca un sistem care ofera reduceri. Aplicate in mod corect, aceste programe pot contribui la solidificarea raportului intre loialitatea clientului si cresterea vanzarilor.
5. Distribuie esantioane gratuite clientilor
De ce sunt oferite clientilor esantioane gratuite ale produselor? Pentru ca esantioanele cresc vanzarile in multe feluri. Clientul va raspandi vorba despre esantionul produsului tau chiar daca nu are posibilitatea sa-l cumpere.
Este in regula sa iti atragi clientii, dar aceasta nu este singura cale sa-ti creasca vanzarile. Relatiile cu clientii sunt bazate pe loialitate, de aceea trebuie sa fii la inaltimea asteptarilor clientilor.
Sursa: sbinfocanada.about.com
Tags: afacerivanzaricrestere vanzaristrategii vanzareclientisfaturi vanzari