Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Adopta strategii ofensive pentru a castiga o cota mai mare de piata
Aproape fiecare sector economic are un lider care detine o pondere insemnata din piata. In cele mai multe cazuri, liderul are puterea de a stabili preturile, are capacitatea de promovare a produselor si un sistem eficient de distributie.
Firmele care se pozitioneaza dupa lider adopta strategii ofensive pentru a castiga o cota mai mare de piata. Ele trebuie sa fie foarte atente la concurenta.Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Cultura de sofran
In general, concurenta este mare atunci cand:
- exista multe firme mici sau cand nu exista o firma dominanta care sa fixeze standarde pentru concurenti;
- exista supracapacitate economica, costuri fixe mari, produse perisabile;
- exista bariere la iesirea de pe piata;
- productia este nediferentiata;
- clientii sunt sensibili la pret, iar firmele existente pot declansa razboaie ale preturilor.
Presiunea exercitata de produsele de substitutie
Un sector nu este atractiv daca se caracterizeaza prin existenta unor inlocuitori actuali sau potentiali ai produselor. Ei determina formarea limitelor superioare ale preturilor ce pot fi obtinute ca urmare a faptului ca o parte din cererea existenta migreaza spre produsele substituente.
Firma trebuie sa urmareasca in permanenta evolutia preturilor la produsele inlocuitoare. O scadere a acestora determina diminuarea cererii si, in functie de aceasta, a pretului si a profitului pentru produsele substituite.
De exemplu, la introducerea pe piata a telefoanelor mobile dotate cu camere foto, cererea pentru aparatele foto traditionale a scazut pentru o perioada, fiind substituite de telefoane.
Producatorii de camere foto au fost nevoiti sa schimbe pozitionarea produselor lor pentru a lupta cu efectul de substitutie. Un alt exemplu este din industria tutunului care incepe sa fie amenintata de un produs substituent: tigarile electronice.
Articole conexe
Managerii estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul
de Bianca TilaConsiliul Concurentei demareaza un studiu despre piata imobiliara din Bucuresti
de Bianca TilaPiata jucariilor inregistreaza cresteri la un nivel record
de Bianca TilaPiata Crypto: FTX provoaca o noua prabusire
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit