Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Adopta strategii ofensive pentru a castiga o cota mai mare de piata

de Silviu Marian Banila 16 Oct. 2020 8169
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Aproape fiecare sector economic are un lider care detine o pondere insemnata din piata. In cele mai multe cazuri, liderul are puterea de a stabili preturile, are capacitatea de promovare a produselor si un sistem eficient de distributie.

Firmele care se pozitioneaza dupa lider adopta strategii ofensive pentru a castiga o cota mai mare de piata. Ele trebuie sa fie foarte atente la concurenta.

In general, concurenta este mare atunci cand:

- exista multe firme mici sau cand nu exista o firma dominanta care sa fixeze standarde pentru concurenti;
- exista supracapacitate economica, costuri fixe mari, produse perisabile;
- exista bariere la iesirea de pe piata;
- productia este nediferentiata;
- clientii sunt sensibili la pret, iar firmele existente pot declansa razboaie ale preturilor.

Presiunea exercitata de produsele de substitutie

Un sector nu este atractiv daca se caracterizeaza prin existenta unor inlocuitori actuali sau potentiali ai produselor. Ei determina formarea limitelor superioare ale preturilor ce pot fi obtinute ca urmare a faptului ca o parte din cererea existenta migreaza spre produsele substituente.

Firma trebuie sa urmareasca in permanenta evolutia preturilor la produsele inlocuitoare. O scadere a acestora determina diminuarea cererii si, in functie de aceasta, a pretului si a profitului pentru produsele substituite.

De exemplu, la introducerea pe piata a telefoanelor mobile dotate cu camere foto, cererea pentru aparatele foto traditionale a scazut pentru o perioada, fiind substituite de telefoane.

Producatorii de camere foto au fost nevoiti sa schimbe pozitionarea produselor lor pentru a lupta cu efectul de substitutie. Un alt exemplu este din industria tutunului care incepe sa fie amenintata de un produs substituent: tigarile electronice.



Tags: piataconcurentapreturistrategii

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Piata jucariilor inregistreaza cresteri la un nivel record

de Bianca Tila
31 Mai 2023
Cifra de afaceri pe piata jucariilor din Romania va atinge un nivel record de peste 1,7 miliarde de lei in 2022, dupa ce in 2021 a afisat 1,5...

Piata Crypto: FTX provoaca o noua prabusire

de Bianca Tila
20 Ian 2023
Pe fondul crizei de lichiditati provocata de prabusirea platformei FTX, brokerul de criptomonede Genesis Global Trading a solicitat protectia...

INS: Serviciile de piata prestate intreprinderilor afiseaza cresteri

de Bianca Tila
18 Nov 2022
Cresterea cifrei de afaceri pe acest segment a crescut cu 27,9% datorita activitatilor prestate ca servicii de piata pentru intreprinderi, in primele...

Piata smartphone-urilor inregistreaza cele mai slabe rezultate din ultimii 8 ani

de Bianca Tila
28 Oct 2022
Livrarile de smartphone-uri au inregistrat o scadere semnificativa in al III-lea trimestru al anului curent. Apple este singurul producator care...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]