Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care sunt metodele eficiente de repartizare a costurilor in afacere
Pentru a ajunge la metoda perfecta pentru afacerea ta de repartizare a costurilor, in cele ce urmeaza, vom prezenta pe scurt directiile in care sa actionezi.
I. Una dintre metodele de repartizare a costurilor este metoda absorbtiei in care fiecarui produs i se repartizeaza o parte din cheltuielile de regie. Practic, pentru a calcula cos tul total unitar trebuie stabilit care sunt costurile atribuite fiecarui centru de cost.Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Propriul meu plan de afaceri
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Astfel, se poate presupune ca sunt doua centre de cost productive si unul neproductiv (administratia):
1. Costurile directe se aloca direct centrelor de cost (de exemplu, la productia de oua sau la productia de pasari pentru sacrificat.
2. Unele dintre costurile de regie totale, care privesc toate centrele de cost, se distribuie dupa anumite criterii pe fiecare centru de cost.
3. Alte costuri totale indirecte se repartizeaza direct centrelor de cost productive cat mai echitabil posibil (de exemplu, apa utilizata in procesul tehnologic).
4. Costurile care au fost repartizate biroului administrativ se vor rerepartiza pe centrele de cost productive.
Pentru cel care conduce afacerea este posibila inca o vi ziu ne asupra clasificarii costurilor, si anume:
a) costuri angajate – acele costuri care nu pot fi eliminate si nici reduse fara a produce un efect negativ asupra scopurilor firmei (de exemplu, eliminarea cheltuielilor cu compartimentul contabil, a cheltuielilor de aprovizionare etc.);
b) costuri controlabile – sunt cele care se pot stabili pe termen mediu. Pot fi reduse fara a crea dereglari majore si imediate ale profiturilor (cheltuielile cu telefoanele, cu reclama si publicitatea).
Dezavantajul metodei absorbtiei rezida, in primul rand, in faptul ca se bazeaza pe opinii si judecati personale in repartizarea costurilor de regie si pe tendinta realitatii de a nu se conforma planurilor noastre.
II. O metoda care cauta sa evite neajunsurile metodei absorbtiei este cea a contributiei. Aceasta metoda se bazeaza pe utilizarea:
- volumului vanzarilor;
- costurilor directe sau variabile.
Practic, se stabileste volumul vanzarilor si al costurilor va riabile aferente. Diferenta dintre ele ne da contributia din care se scad cheltuielile fixe, obtinandu-se va loarea pro fitului. Acesta se calculeaza atat pe unitatea de produs, cat si per total.
Avantajul metodei consta in faptul ca se poa te calcula profitul net (pierderea) pe fiecare acti vitate, fara a mai intocmi situatii operationale pentru fiecare ac ti vi tate. Calculam vanzarile care depasesc pragul de ren ta bi litate si inmultim cu contributia pe unitatea de produs.
Articole conexe
INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a crescut cu 8,1%
de Bianca TilaAfaceri romanesti de succes. 5 to go afiseaza o crestere de 55% fata de anul trecut
de Bianca TilaCifra de afaceri din industrie a crescut in T1 2023
de Bianca TilaAfacere cu raci. Contabilitatea si fluxul de numerar
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit