Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce pret sunt clientii gata sa plateasca pentru produsele dvs?

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De cele mai multe ori afacerile sunt surse de negocieri acerbe intre proprietarii lor si clientii carora li se adreseaza produsele sau serviciile respective. Cu alte cuvinte, clientii detin decizia finala si aceasta se bazeaza pe factori numerosi care ii determina sa aleaga sau sa respinga un anumit produs. In acest sens, oamenii de afaceri si managerii responsabili trebuie sa stie ce politica de preturi vor alege pentru rezultate optime.

Afacerile sunt asemanatoare jocurilor de noroc atunci cand nu sunt gandite in profunzime si alaturi de personal calificat si abilitat sa impuna anumite reguli ale jocului. Unul dintre elementele esentiale ale comercializarii unui produs este pretul sub care se vinde acesta. Un pret prea mare in raport cu nivelul calitatii oferite se va resimti in scaderea considerabila a vanzarilor sau chiar absenta sa. Nici un client nu va achizitiona un produs care sa nu corespunda cu asteptarile sale in ceea ce priveste calitatea, cantitatea si aspectul general.

Problema in afaceri consta in mare masura in stabilirea pretului pe care clientii sunt dispusi sa il achite, pret care trebuie sa avantajeze intr-o masura satisfacatoare intreaga afacere. Trebuie sa acoperiti cheltuieli de productie, cheltuieli destinate procurarii de materii prime, cheltuieli destinate ambalarii, advertising-ului, salarii, licente, taxe, chirii samd. Iata cum un singur produs trebuie sa ofere acoperire pentru atatea surse de costuri intr-o afacere.

Un pret prea mare poate aduce cheltuieli sporite pentru promovarea intensa a produsului ce trebuie vandut. Cu alte cuvinte, veti cheltui pe o parte ce economisiti in alta directie. Trebuie sa luati in calcul si acest risc si sa va evaluati afacerea impreuna cu dezavantajele promovarii unui pret exagerat. Pe de alta parte, un pret prea mic este intotdeauna asociat cu un nivel slab de calitate, si iarasi va trebui sa folositi resurse financiare pentru a spori credibilitatea produselor pe care le promovati.

Iata cum este esential sa efectuati sondaje, statistici, focus-grup-uri samd, pentru a determina asteptarile de pret din partea unui set de consumatori cat mai mai variati. Este recomandat sa cooptati marketeri si manageri responsabili cu departamentul de vanzari pentru a stabili cel mai bun pret care va avantajeaza intreaga afacere ca un tot unitar.


Tags: stabilirea pretuluinegocierevanzari

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]