Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa faci ca sa obtii profiuri cat mai mari

39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pentru a obtine profituri cat mai mari, firmele trebuie sa vanda produsele la un pret apropiat de cel mediu din industrie, astfel incat sa asigure echilibrul intre marja de profit si volumul de produse vandute.

In acest caz, diferenta de pret intre produsele leaderului si cele ale concurentei este mica. Pentru a asigura volumul de vanzari, o companie trebuie sa accentueze aceasta diferenta.

Clientii trebuie convinsi ca aceasta Strategia low-cost leadership ofera cele mai multe avantaje in anumite conditii de piata: atunci cand vanzarile cresc lent, iar marja profitului este redusa.

Aceasta situatie caracterizeaza multe industrii afectatate de recesiune. Unele companii valorifica avantajul competitiv al celor mai scazute costuri prin intrarea pe noi piete.

Firmele existente deja intr-o industrie risca sa piarda o cota de piata insemnata daca un astfel de competitor intra pe piata.

De exemplu, retailerii lowcost ca Lidl au atras numerosi clienti ai celorlalti retaileri prezenti in Romania atunci cand au introdus sortimente de produse de calitate similara, dar mai ieftine.

Prima intrebare care se iveste este de ce nu toata lumea aplica aceasta strategie. Orice firma si-ar dori sa fie lider intr-o industrie si sa castige o parte cat mai importanta din cota de piata. Motivele pentru care nu toate firmele aleg strategia low-cost leadership variaza.

Primul este obiectivul stabilit. De exemplu, unele organizatii prefera sa vanda putine produse scumpe care se adreseaza unui target restrans. Astfel, obtin profituri prin adaosul mare pe produs, si nu prin volum vandut. Un alt motiv este tehnologia existenta.

Pentru a obtine cele mai scazute costuri, firmele trebuie sa investeasca in echipamente, IT si in resurse umane. Cu cat tehnologia sau inovatiile in organizarea muncii sunt mai evoluate, cu atat mai greu vor fi de copiat de competitori.

Strategia low-cost leadership nu inseamna un razboi al preturilor. Firmele care devin lideri prin costurile scazute dispun de tehnologie si de resurse care pot fi cu greu copiate de concurenti.

Cei mai multi se vor feri sa coboare preturile pana la limita profitabilitatii pentru ca stiu ca nu pot castiga.



Tags: profitprofituriafacereafaceripreturi

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]