Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Ce trebuie sa faci ca sa obtii profiuri cat mai mari

de
6814 0 12 Mai. 2016
Management financiar


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pentru a obtine profituri cat mai mari, firmele trebuie sa vanda produsele la un pret apropiat de cel mediu din industrie, astfel incat sa asigure echilibrul intre marja de profit si volumul de produse vandute.

In acest caz, diferenta de pret intre produsele leaderului si cele ale concurentei este mica. Pentru a asigura volumul de vanzari, o companie trebuie sa accentueze aceasta diferenta.

Clientii trebuie convinsi ca aceasta Strategia low-cost leadership ofera cele mai multe avantaje in anumite conditii de piata: atunci cand vanzarile cresc lent, iar marja profitului este redusa.

Aceasta situatie caracterizeaza multe industrii afectatate de recesiune. Unele companii valorifica avantajul competitiv al celor mai scazute costuri prin intrarea pe noi piete.

Firmele existente deja intr-o industrie risca sa piarda o cota de piata insemnata daca un astfel de competitor intra pe piata.

De exemplu, retailerii lowcost ca Lidl au atras numerosi clienti ai celorlalti retaileri prezenti in Romania atunci cand au introdus sortimente de produse de calitate similara, dar mai ieftine.

Prima intrebare care se iveste este de ce nu toata lumea aplica aceasta strategie. Orice firma si-ar dori sa fie lider intr-o industrie si sa castige o parte cat mai importanta din cota de piata. Motivele pentru care nu toate firmele aleg strategia low-cost leadership variaza.

Primul este obiectivul stabilit. De exemplu, unele organizatii prefera sa vanda putine produse scumpe care se adreseaza unui target restrans. Astfel, obtin profituri prin adaosul mare pe produs, si nu prin volum vandut. Un alt motiv este tehnologia existenta.

Pentru a obtine cele mai scazute costuri, firmele trebuie sa investeasca in echipamente, IT si in resurse umane. Cu cat tehnologia sau inovatiile in organizarea muncii sunt mai evoluate, cu atat mai greu vor fi de copiat de competitori.

Strategia low-cost leadership nu inseamna un razboi al preturilor. Firmele care devin lideri prin costurile scazute dispun de tehnologie si de resurse care pot fi cu greu copiate de concurenti.

Cei mai multi se vor feri sa coboare preturile pana la limita profitabilitatii pentru ca stiu ca nu pot castiga.



Tags: profitprofituriafacereafaceripreturi

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Ce trebuie sa faci ca sa obtii profiuri cat mai mari
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Consiliul Concurentei anunta un comparator de preturi pentru alimente

de Florin P. Amariei
01 Oct 2019
Consiliul Concurentei, prin vocea presedintelui, anunta ca in Romania va functiona un comparator de preturi pentru alimente. "Acest proiect...

Afacerile din industria romaneasca au avut parte de un semestru bun

de Florin P. Amariei
12 Aug 2019
Primele 6 luni ale anului 2019 au fost bune pentru industria romaneasca, conform Institutului National de Statistica (INS). Cifra de afaceri din...

Fondurile de pensii administrat privat Pilon 2 - intre profit si regularizare asidua

de Florin P. Amariei
02 Mai 2019
Guvernului Romaniei ii sunt solicitate noi masuri privind fondurile de pensii obligatorii administrate privat. Pilonul 2 a fost deja afectat de OUG...

Banca Mondiala, despre afacerile din 2019

de Florin P. Amariei
17 Apr 2019
Banca Mondiala a publicat un raport complex despre provocarile pe care le vor intampina afacerile in 2019. Exista, bineinteles, si vesti bune...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2019







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016