Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ce trebuie sa faci ca sa obtii profiuri cat mai mari
Pentru a obtine profituri cat mai mari, firmele trebuie sa vanda produsele la un pret apropiat de cel mediu din industrie, astfel incat sa asigure echilibrul intre marja de profit si volumul de produse vandute.
In acest caz, diferenta de pret intre produsele leaderului si cele ale concurentei este mica. Pentru a asigura volumul de vanzari, o companie trebuie sa accentueze aceasta diferenta.Cultura castravetelui anti-diabet
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Clientii trebuie convinsi ca aceasta Strategia low-cost leadership ofera cele mai multe avantaje in anumite conditii de piata: atunci cand vanzarile cresc lent, iar marja profitului este redusa.
Aceasta situatie caracterizeaza multe industrii afectatate de recesiune. Unele companii valorifica avantajul competitiv al celor mai scazute costuri prin intrarea pe noi piete.
Firmele existente deja intr-o industrie risca sa piarda o cota de piata insemnata daca un astfel de competitor intra pe piata.
De exemplu, retailerii lowcost ca Lidl au atras numerosi clienti ai celorlalti retaileri prezenti in Romania atunci cand au introdus sortimente de produse de calitate similara, dar mai ieftine.
Prima intrebare care se iveste este de ce nu toata lumea aplica aceasta strategie. Orice firma si-ar dori sa fie lider intr-o industrie si sa castige o parte cat mai importanta din cota de piata. Motivele pentru care nu toate firmele aleg strategia low-cost leadership variaza.
Primul este obiectivul stabilit. De exemplu, unele organizatii prefera sa vanda putine produse scumpe care se adreseaza unui target restrans. Astfel, obtin profituri prin adaosul mare pe produs, si nu prin volum vandut. Un alt motiv este tehnologia existenta.
Pentru a obtine cele mai scazute costuri, firmele trebuie sa investeasca in echipamente, IT si in resurse umane. Cu cat tehnologia sau inovatiile in organizarea muncii sunt mai evoluate, cu atat mai greu vor fi de copiat de competitori.
Strategia low-cost leadership nu inseamna un razboi al preturilor. Firmele care devin lideri prin costurile scazute dispun de tehnologie si de resurse care pot fi cu greu copiate de concurenti.
Cei mai multi se vor feri sa coboare preturile pana la limita profitabilitatii pentru ca stiu ca nu pot castiga.
Articole conexe
INS: Cifra de afaceri din comertul cu ridicata a crescut cu 8,1%
de Bianca TilaManagerii estimeaza o crestere a preturilor in constructii si comertul cu amanuntul
de Bianca TilaBancile europene au afisat profituri record
de Bianca TilaVanzarile si profitul grupului care detine marca Gucci scad
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit