Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNIPMMR: Avem programul de relansare economica a Romaniei

de Florin Amariei 09 Apr. 2020 2250
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a publicat programul de relansare economica a Romaniei. iata masurile propuse.

CNIPMMR arata ca analizele efectuate de specialisti din numeroase tari asupra crizei provocate de Coronavirus releva trei elemente esentiale:
  • Situatia medicala si economica este si va fi foarte diferita de la o tara la alta, in functie de anumiti determinanti medicali, economici, manageriali, sociali, culturali si ecologici;
  • Fiecare tara trebuie sa aiba o abordare proprie, in functie de situatia nationala specifica;
  • Tarile trebuie sa colaboreze intre ele si sa se coordoneze din punct de vedere medical si economic pe anumite aspecte esentiale, avand in vedere ca se manifesta nu numai o pandemie medicala (molima la nivel international), ci si o pandemie economica, adica criza mondiala care se disemineaza si se adanceste rapid.
 
Organizatia indentifica 3 scenarii posibile pentru care ar trebui sa fim pregatiti:
  • A. Scenariul V, potrivit caruia, dupa o scadere brusca si semnificativa a economiei, revenirea se realizeaza rapid si, intr-o perioada relativ scurta, se ajunge la nivelul si performantele economice anterioare, continuand dezvoltarea la nivelele anticipate anterior crizei (cazul Canadei in criza din 2008-2009)
  • B. Scenariul U, caracterizat prin ramanerea economiei la un nivel scazut o perioada indelungata, dupa care se reia dezvoltarea, dar fara sa se mai atinga performantele nationale anticipate inainte de declansarea crizei (cazul SUA in criza 2008-2009)
  • C. Scenariul L, potrivit caruia criza se prelungeste foarte mult, refacerea este inceata, indelungata si dificila, cu performante mult diminuate fata de nivelurile prognozate inainte de declansarea crizei (cazul Greciei in 2008-2009)
 
Evident, Romania trebuie sa se pregateasca pentru a fi capabila sa asigure o iesire din criza dupa modelul sau scenariul V (modelul A).
 
Conform CNIPMMR, sunt 5 factori primordiali pe care trebuie sa-i avem in vedere pentru relansarea economica:
  • Cererea de produse si servicii, interna si externa;
  • Asigurarea lanturilor de aprovizionare a companiilor si populatiei in tara si din strainatate;
  • Asigurarea de lichiditati si finantari pentru companii si populatie;
  • Realizarea de investitii substantiale, publice si private, autohtone si straine;
  • Asigurarea de resurse umane sanatoase, apte si disponibile pentru a munci.
 
Cererea
Prima conditie ca orice companie si orice economie sa functioneze este sa existe cerere pentru produsele si servciile sale. Cererea este interna si externa. Guvernul poate sa influenteze si trebuie sa actioneze in primul rand asupra mentinerii cererii interne din partea populatiei – prin masurile pe care le ia in domeniile fiscal, asigurari sociale si salarial in sectorul public – si, in al doilea rand, asupra cererii interne din partea administratiei de stat sistemului sanitar, invatamantului, etc. Asupra cererii externe, poate interveni mai putin, dar se poate actiona in cadrul Uniunii Europene, mai ales folosind abordarile mai relaxante financiare si facilitatile recent acordate.
 
Lanturile de aprovizionare pentru populatie si companii
Acestea sunt lanturi interne din economia Romaniei si lanturi externe implicand alte tari. Guvernul are un rol esential asupra asigurarii aprovizionarii din surse interne, prin masurile pe care le adopta vis-a-vis de agricultura, transporturi, constructii, comert, intr-o prima faza a crizei si – ulterior – in industrie, turism, si toate celelalte componente ale economiei. Asupra lanturilor de aprovizionare externe, capacitatea de interventie  a guvernului trebuie sa se manifeste un special in cadrul Uniunii Europene, in ceea ce priveste transporturile si managerierea resurselor de bunuri de larg consum, unde urmeaza in mod inevitabil, o penurie la nivel international. In acest context, nu trebuie neglijate nici alte surse externe de aprovizionare, intre care China si Turcia sunt cele mai promitatoare.
 
O atentie majora trebuie acordata pe plan intern si extern asigurarii de alimente, medicamente si celelalte produse de prima necesitate pentru populatia Romaniei. O actiune importanta, pe care alte tari o folosesc, este maparea surselor de aprovizionare strategice si protejarea lor.
 
Lichiditati si finantari pentru companii si populatie
Inghetarea economiei  nationale si internationale se reflecta treptat si crescand in diminuarea lichiditatilor la companii, populatie, banci si celelalte institutii financiare, si fireste, la bugetele statului.
 
Guvernul Romaniei, Banca Nationala, bancile din Romania si Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, trebuie sa adopte politici si abordari, transpuse imediat in decizii si actiuni de natura sa asigure lichiditatile strict necesare cererii solvabile a populatiei si companiilor pentru a se aproviziona, produce, vinde si – in sectoarele unde este posibil si necesar (agricultura, industriile agro-alimentare, medicamente, materiale sanitare, digitalizare, invatare continua si altele) pentru a se dezvolta.
 
Investitii
Iesirea din starea de inghetare a economiei si relansarea sa depind decisiv de realizarea de investitii substantiale. Principalele surse de investitii de avut in vedere sunt:
  • Investitiile publice, atat din surse nationale, cat mai ales internationale, profitand de facilitatile oferite de Uniunea Europeana, BERD, Banca Mondiala, s.a.- care nu vor “dainui” prea mult. Se recomanda constituirea rapida a unui portofoliu de proiecte operationalizabile pe termen scurt si mediu, incepand cu faza a doua a anveloparii blocurilor, tronsoane de autostrazi, s.a. (Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania – CNIPMMR are deja intocmit un astfel de portofoliu cu 18 proiecte).
  • Investitiile externe atrase din afara Uniunii Europene prin actiuni rapide, in special de la marii investitori internationali – China, tarile arabe din Golf, Singapore, Coreea de sud, Hong Kong, Taiwan, s.a. – valorificand si negocierile anterioare blocate de restrictii politice ale Uniunii Europene sau din alte cauze.
  • Investitii private autohtone, prin masuri speciale de motivare si garantare din partea statului, FNGCIMM si bancilor.
  • Investitiile trebuie sa fie performante, sa aiba o influenta multiplicatorie cat mai mare in economie. Fara investitii care sa fie substantiale si sa inceapa imediat exista pericolul ca Romania sa aiba o iesire din criza de tip L, trecand prin experienta dureroasa de un deceniu a Greciei, care continua.
 
Resurse umane sanatoase, apte si disponibile pentru a munci
Psihologia oamenilor, asteptarile, motivatiile si comportamentele individuale si de grup se modifica substantial in aceasta perioada de criza, multidimensionala si intensa, cu consecinte dificil de anticipat.

Piata muncii este total dereglata si nefunctionala. Pentru foarte multe persoane supravietuirea – nu numai ca fiinte – dar si economica si sociala, este o problema existentiala. In aceste conditii, statul trebuie imediat sa conceapa si sa implementeze un set cuprinzator de masuri care, pe langa diminuarea pierderilor de vieti omenesti si o sanatate cat mai buna populatiei, sa asigure:
  • mentinerea in activitate a unui numar cat mai mare de persoane;
  • venituri minime in continuare, pentru populatie in vederea asigurarii  supravietuirii si a pastrarii linistei si ordinei publice;
  • diminuari ale veniturilor peste un anumit nivel la toate categoriile de persoane (salariati, pensionari si asistati sociali) la care banii provin din surse publice;
  • functionalitatea in continuare a sistemului de invatamant, inclusiv finalizarea ciclurilor educationale la toate nivelurile, prin abordari inovative;
  • servicii de consiliere si orientare profesionala online pentru categoriile de persoane cele mai vulnerabile.
 
Actionarea, in stransa colaborare cu partenerii sociali, pe zonele mentionate – care nu sunt exhaustive – va avea efecte benefice asupra precedentelor patru domenii – cererea si oferta de produse si servicii, lanturile de aprovizionare si desfacere, mentinerea de lichiditati, finantarile si investitiile. Pentru a inscrie Romania in scenariul V, deciziile si actiunile Presedintiei, Guvernului si Parlamentului trebuie sa fie substantiale si indraznete, realizate in perioada imediat urmatoare.
 
Consulta toate politicile publice propuse dand click AICI!


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: cnipmmrrelansare economicamasuri

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

CNIPMMR: Beneficiarii Masurilor 1 si 2 nu vor mai da banii inapoi

de Idei de afaceri
22 Mar 2022
Presedintele CNIPMMR confirma ca beneficiarii Masurilor 1 si 2 nu vor mai da banii inapoi. Iata de ce! Antreprenorii care au aplicat pe Masurile 1...

Avertisment BNR! Masurile privind pademia genereaza incertitudini

de Florin Amariei
05 Oct 2021
Banca Nationala a Romaniei (BNR) ofera un avertisment voalat si arata ca masurile privind pademia genereaza incertitudini. Mai mult, acestea ar urma...

BCE: Masurile de sprijin pentru afaceri trebuie mentinute

de Florin Amariei
28 Iun 2021
Presedintele BCE le-a transmis liderilor din UE ca masurile de sprijin pentru afaceri trebuie mentinute. "PIB-ul zonei euro isi revine si va...

CNIPMMR a cerut un nou Start-Up Nation

de Florin Amariei
21 Mai 2021
Intalnirea dintre IMM-uri si Guvern cu privire la PNRR a culminat cu solicitarea unui nou fond Start-Up Nation. "Am cerut sa existe din nou...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]