de Bianca Tila
01 Iul. 2022
655
Comertul online va ajunge anul acesta la 7 miliarde de euro. Din vanzarile digitale din Europa de Est, Romania inregistreaza jumatate.
Anul precedent, piata comertului online a adunat o cifra de afaceri de 6,2 miliarde de euro, dupa un salt de 11% fata de 2020, potrivit unui studiu Ecommerce Europe si EuroCommerce. In acest sens, in partea de est a Europei, Romania afiseaza 50% din vanzarile online. Analistii estimeaza cresteri de 13%, pana la 7 miliarde de euro pentru 2022.
In 2021 s-a inregistrat o cresterea a comertului online cu 13% la nivel european, pana la 718 miliarde de euro. Asadar, acest tip de comert a devenit o baza importanta in economie si societate, dupa ce in perioada de pandemie a reprezentat o principala sursa de aprovizionare, se arata in Raportul 2022 privind comertul electronic european publicat de Ecommerce Europe si EuroCommerce.
„Raportul Ecommerce Europe reprezinta o confirmare a faptului ca Romania este un hub al comertului electronic in regiune. Prin solutiile pe care le-a adus in vietile oamenilor in ultimii doi ani, comertul electronic si-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura solutie accesibila pentru cumparaturi, in timpul restrictiilor.
In aceste zile marcate de majorari ale preturilor la combustibili si inflatie crescuta, comertul electronic vine din nou cu o serie de servicii care ii ajuta pe oameni sa economiseasca bani si sa navigheze mai usor acest context incert.
Principalii jucatori din piata au realizat investitii semnificative in ultimii ani, pentru a-si spori capacitatea de procesare si viteza de livrare, precum si a creste gama de produse astfel incat sa raspunda nevoilor consumatorilor.
Cu deschidere si implicare din partea tuturor celorlalti factori interesati sa puna umarul la dezvoltarea economiei digitale, putem sustinere tot mai multe IMM-uri sa vanda online atat in tara, cat si in afara ei, astfel incat sa putem vedea o crestere economica si bunastare”, a declarat Florinel Chis, director executiv al Asociatiei Romane a Magazinelor Online, membra a Ecommerce Europe.
Cea mai puternica regiune in ceea ce priveste vanzarile realizate prin intermediul online este Europa de Vest. Aceasta detine 63% din totalul inregistrat in 2021 prin comert electronic B2C. De asemenea, este urmata de Europa de Sud care afiseaza 16% din totalul vanzarilor, in timp ce Europa Centrala si Europa de Nord inregistreaza 10%, respectiv 9%. Pe ultimul loc in acest clasament este Europa de Est cu 2%.
Comparativ cu valoarea vanzarilor in online a Europei, Europa de Vest s-a ridicat la 450 de miliarde de euro, in timp ce Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde de euro in 2021. 73% din populatia online a Europei a cumparat online in anul precedent, in scadere cu 1% fata de 2020.
Scaderea inregistrata este mai mica decat cea asteptata de analisti, iar unele piete continua sa creasca in cumparaturi online. Europa de Nord a inregistrat pentru prima oara cea mai mare pondere de cumparatori online, de 86% in 2021, in timp ce Europa de Vest 84% si Europa Centrala 75%. In Europa de Est s-au inregistrat 46% utilizatori de internet care au facut cumparaturi online in 2021. Acest procent s-a ridicat la 44% in Romania.
"A avea o prezenta digitala devine o chestiune de supravietuire pentru multe companii. Clientii nostri se asteapta sa oferim o experienta fara egal, oferind diverse variante de interactiuni online si offline.
Sprijinirea digitalizarii IMM-urilor va necesita suport dedicat, consultanta tehnica si cresterea gradului de constientizare a diferitelor instrumente pentru a facilita prezenta online.
Vom monitoriza cu atentie implementarea si punerea in aplicare a Agendei digitale a UE pentru a ne asigura ca Europa ofera un mediu propice inovatiei, asigurand in acelasi timp o concurenta loiala", spune Christel Delberghe, Director General EuroCommerce
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: comert onlinevanzari onlinestudiuecommerce europeeurocommerce