Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Costurile directe versus costurile indirecte

67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci cand stabilesc un produs, companiile trebuie sa identifice toate costurile asociate cu productia. Costurile care influenteaza pretul includ atat costurile directe, cat si costurile indirecte.

 
De exemplu, atunci cand se stabileste pretul unei aplicatii software, o companie trebuie sa ia in calcul nu doar salariile programatorilor, ci si achizitionarea instrumentelor si a echipamentului, costurile de marketing, forta de munca asociata cu sprijinul companiei. Cheltuielile pot fi nenumarate, dar sunt esentiale pentru a putea stabili pretul unui produs sau serviciu la un nivel care poate sustine compania.
 
Costurile directe
Costurile directe sunt cheltuielile care conecteaza o companie si costul unui obiect specific. Companiile descriu aceste costuri ca fiind ceea ce ai de platit pentru obiectul cumparat. Asta include criterii precum software, echipament, efort si materiale brute. Daca firma ta construieste o cladire noua si are nevoie sa angajeze un manager de proiect pentru a supraveghea constructia, salariul managerului va reprezenta un cost direct. 
 
In timp ce salariile tind sa fie costuri fixe, multe obiecte sunt costuri variabile. Aceste cheltuieli cresc unitatile unui produs sau serviciu, in timp ce salariul unui angajat ramane constant pe parcursul anului. De exemplu, dezvoltarea hardware-ului unui smartphone este un cost variabil direct si productia sa depinde de numarul de unitati comandate.
 
Materialele directe si efortul
Materialele directe, adica materialele folosite pentru crearea unui produs, si efortul constituie majoritatea costurilor directe. De exemplu, pentru crearea unui dulap de bucatarie vei avea nevoie de lemn, cuie, lac, vopsea si alte materiale brute.
 
Costurile indirecte
Sunt cheltuielile care afecteaza intreaga companie, si nu doar produsul. Adesea, acestea se refera la costurile reale ale afacerii. Aceste costuri includ advertisingul si marketingul, devalorizarea produsului, furnizorii generali ai firmei, contabilitatea si modalitatea serviciilor de plata.
 
Materialele indirecte si efortul
Materialele si furnizorii trebuie sa fie asigurate de faptul ca productivitatea firmei constituie costuri indirecte. Criterii precum instrumente de folosire, computere personale si telefoane mobile determina ca productia companiei sa fie posibila, dar nu sunt atribuite crearii unui serviciu. De exemplu, notepad-urile, hartia pentru imprimanta si creioanele constituie materiale indirecte.
 
Clasificarea cheltuielilor
Organizarea cheltuielilor de afaceri drept costuri directe sau indirecte reprezinta o chestiune care presupune stabilirea simpla a preturilor. Pe langa asta, un cost indirect este considerat a fi deductibil de taxa. Costul unui cladiri, utilitatile necesare pentru a imbunatati echipamentul si inventarul necesar pentru managerierea biroului – fiecare dintre aceste criterii constituie cheltuieli pentru o companie.
 
Sursa: www.businessnewsdaily.com
 


Tags: afacericosturicosturi directecosturi indirectemanagement financiarcheltuieli

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]