Atragerea clientilor tine de fiecare antreprenor in parte, de fiecare companie, insa, de multe ori, investitorii te intreaba cum poti sa atingi anumite granite in ceea ce priveste numarul lor. Te intreaba cum poti obtine 100, 1.000 sau 10.000 de clienti.
Primul pas in aceasta situatie este intelegerea nevoilor clientilor. Trebuie realizate doua seturi complet diferite prin care le poti potoli "setea".
De exemplu, cititorii unui site sunt acolo pentru a consuma continut, astfel site-ul construieste acea audienta cu un continut mare si marketing spectaculos. Agentii de publicitate sunt acolo pentru a cumpara atentia cititorilor, astfel trebuie sa gaseasca metode inovatoare pentru a le livra aceasta.
Un site are nevoie de repere pentru ambele. Investitorii sunt dispusi sa tolereze pierderile atunci cand vad ca audienta creste.
Investitorii te lasa sa iti definesti propriile unitati de masurare a succesului. Metricul final al succesului financiar este cresterea profitului, acesta fiind cel care va muta acul la sfarsitul zilei. Din fericire, multe stadii incipiente si de crestere concentrate pe investitori inteleg ca succesul financiar real le cere sa investeasca in masinariile de crestere si atunci pot solicita o scara mai mare pentru a obtine profitabilitate. Acesta este un lucru bun atunci cand esti pe Twitter sau Uber si poti ridica bani semnificativi de la investitori sau de la piata publica in timpul avalansei dolarilor. Este un pic mai greu sa echilibrezi daca traiesti intr-o lume a multor start-up-uri unde inca se aplica regula strangerii de fonduri.
De aceea, trebuie sa iti definesti metricii semnificativi care indica prezenta dolarilor in viitorul tau. De exemlu, poti arata ca ai suficiente scari pentru a atrage advertiserii, ai nevoie de un milion de vizitatori unici lunar, care sunt dovediti de continutul companiei X, asa ca la sfarsitul anului Y ai nevoie sa atingi acel milion. Acum ai avea metricul care poate fi reprezentat de un simplu grafic.
Pe langa crestere si profitabilitate, investitorii au nevoie sa vada scala. Daca afacerea ta arata ca un colt curat si uscat in ceea ce priveste scala, urmezi sa fii intr-un loc dificil. Investitorii media investesc cu speranta in finantarea urmatorului Facebook, nu in intreprinderi mici cu un flux constant al numerarului.
Gandeste-te la mai multi metrici tinta de urmarire diferiti pentru afacerea ta, cum ar fi: vizitatori unici, cresterea veniturilor, capacitatea procesarii tehnologiei, cresterea angajatilor, numarul de clienti, dar si alti metrici relevanti pentru continutul unei afaceri, cum ar fi vizualizarile paginii si timpul de mentinere a atentiei. Dar la sfarsitul zilei un singur metric este mai relevant si iti poate ghida afacerea mult mai usor pentru ca investitorii tai sa inteleaga. Simplitatea si concentrarea reprezinta cheia.
Sursa: entrepreneur.com
Tags: afaceriantreprenoristart-upstart in afacerimediastart-up mediasucces financiar