Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa ai angajati motivati si productivi in timp ce lucreaza de acasa
Cele mai multe organizatii incearca sa isi continue afacerile ca de obicei, desi activitatea angajatilor se desfasoara de acasa din cauza restrictiilor impuse de pandemia de coronavirus. Provocarea pentru manageri este sa se asigure ca salariatii sunt in continuare motivati, productivi si nu se simt deconectati sau dispensabili.
Guvernele din intreaga lumea au luat masuri restrictive pentru limitarea raspandirii noului coronavirus si, chiar daca in unele tari a inceput perioada de relaxare a restrictiilor si angajatii se pot intoarce la munca, specialistii recomanda in continuare activitatea remote, in sectoarele in care acest lucru este posibil.
Cresterea prepelitelor japoneze
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic Realizarea de sapun natural
In unele afaceri, angajatii erau obisnuiti sa lucreze si de acasa, dar sunt sectoare in care prezenta fizica la locul de munca era necesara zi de zi. Cu toate acestea, atat angajatii, cat si angajatorii au incercat sa se adapteze la noile conditii si, desi cei mai multi erau sceptici cu privire la eficienta muncii de acasa, au reusit sa gaseasca solutii favorabile.
In prezent, motivarea angajatilor este mai importanta ca oricand, iar mentinea colectivului unit este o masura de precautie necesara in aceasta perioada plina de incertitudini. Angajatii au nevoie, mai mult ca oricand, sa stie ca le este apreciata munca si sa se bucure de aceleasi beneficii extrasalariale ca pana acum, fie ca vorbim de carduri de masa sau tichete de vacanta, fie de bonusuri de performanta.
Iata cum sa mentii echipa unita si angajatii motivati in perioada pandemiei de coronavirus:
Comunicare puternica
A mentine o buna comunicare cu angajatii este primul si cel mai important pas pe care orice angajator ar trebui sa il faca. Abilitatile de comunicare sunt esentiale pentru un lider, iar acesta este cel mai bun moment sa fie exploatate. Pe de o parte, este important ca un manager sa ii ajute pe angajati sa se concentreze asupra sarcinilor pe care le au de indeplinit, fara sa isi faca griji in legatura cu situatia financiara a companiei. De aceea, este important sa stie situatia reala. Pe de alta parte, mesaje trebuie sa fie transmise clar, astfel incat fiecare sa stie ce are de facut si pana cand. Platformele online - de la Zoom la WhatsApp si Skype - sunt printre cele mai folosite instrumente de comunicare in aceasta perioada.
Recunoasterea meritelor
Angajatii au nevoie ca, ocazional, sa le fie apreciata munca si sa le fie recunoscute meritele, chiar daca isi desfasoara activitatea de acasa. De aceea, in aceasta situatie, un sistem de recunoastere si recompensare a angajatilor, bazat pe serviciile cloud, ar putea fi o solutie buna pentru a te asigura ca angajatii raman in continuare motivati si productivi. Un astfel de sistem le permite chiar sa se aprecieze reciproc si sa nominalizeze colegii care merita sa primeasca recompense pentru munca depusa.
Comunitate virtuala
Munca de acasa pentru o perioada mai mare de timp poate afecta sanatatea mintala a angajatilor. Cultura organizationala ii ajuta pe multi sa simta ca fac parte dintr-o comunitate, iar intalnirile zilnice cu ceilalti colegi erau repere importante din viata angajatilor. Odata ce autoritatile au impus restrictii si au fost nevoiti sa iti desfasoare activitatea de acasa, unii angajati au inceput sa sufere de anxietate si de depresie.
De aceea, este important ca ei sa simta in continuare ca fac parte dintr-o comunitate, chiar daca este una online. O comunitate virtuala in care fiecare angajat poate sta conectat 24 din 24 de ore. Discutiile de aici ar trebui sa fie informale: un transfer al camaraderiei de la birou in mediul online.
Viitorul este incert, iar solutii rapide si eficiente nu exista deocamdata. De aceea, este important ca angajatii sa ramana motivati - astfel vor fi productivi in continuare - si conectati - dupa pandemie sa se poata intoarce la viata de birou.
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Meta isi plateste angajatii sa nu faca nimic
de Bianca TilaAmazon concediaza 10.000 de angajati
de Bianca TilaPeste jumatate dintre angajati nu s-au asteptat la nicio prima de Paste in 2021
de Florin AmarieiCum iti cresti productivitatea si profiturile in anii urmatori?
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit